14 Şubat 2016

LOR PEYNİRİ TARİFİ (BEBEK İÇİN +6 AY)

 Evde süt var ama peynir mi bitti?? Hiç üzülmeyin! Lor peyniri her daim yanınızda ;)

Malzemeler:
- Süt
- Yoğurt veya limon

 Yapılışı:
 Sütü ocağa alıp kaynatıyoruz (Her sütle yapabilirsiniz, bebekler için günlük süt tercih sebebi)
Kaynamaya başlayınca, kaynatmaya devam ederek yoğurt (yarım litreye yaklaşık 1-2 kaşık -daha fazla da atabilirsiniz-) 
veya 
limon suyu (yaklaşık yarım limon) ekliyoruz. 

Kaynatmaya devam ediyoruz ve cici lorcuklar oluşmaya, yeşilimsi PAS (peynir altı suyu) ayrışmaya başlıyor! Bakınız (burada bir gif olmalı):

LOR-PAS AYRILMASI

Bu güzel lorcuklar oluşunca biraz daha kısık ateşte bekletebilirsiniz.


LOR PEYNİRİ

Sonra tel bir süzgeçten bile süzmeniz yeter :)))

Altındaki suyu sakın atmayın!!!! PAS çok önemli (Özellikle 6 - 12 ay arası bebekler için)! İlgili yayınım: Burada.
SÜZME SONRASI LOR

Ben tabi ki yine tuzsuz yaptım. Bu aşamada tuz veya başka baharat (çörek otu, nane, pul biber vs) ekleyebilirsiniz. 

Ayrıca dondurup saklayabilirsiniz de (En sevdiğim tarifler dondurulabilir olanlar :))!

Afiyet olsun ;)

--------------------------
 Not 1: Eğer lor oluşmazsa kaynatmaya devam ederek yoğurt veya limon ekleyip kaynatmaya devam edin, oluşacaktır. 

-----------------------
Not 2: Özellikle evde süt kaldığında ve değerlendiremediğimde hemen lor yapıp buzluğa atıyorum, tavsiye ederim.
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

23 yorum:

  1. Tarife video yükledim. Umarım görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Bu faydali bilgiler için çok teşekkür ederiz😊 lütfen paylasimlariniza devam edin

    YanıtlaSil
  3. Lor peyniri hakikaten çok kolay yapılıyormuş, kaynat ve süz. bitti :) Peki, süt olarak hangisiyle yaptınız? paket süt mü? yoksa sokak sütü mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Zülal :))) Yarım saati bulmuyor bile! Bu tuzsuz hali, sen baharat vs ilave edebilirsin :) tülbentle sıkı süzersen kalıp gibi de oluyor. Hızlı hali daha bildiğimiz lor...

      Genelde açık sütle yapıyorum ama olmazsa tercih günlük süt. Olmadı paketle bile olur eğer evde peynir olmadığından yapıyorsak her türlü süt kabul :)

      Sil
    2. Aslında mahallede sütçü dolaşıyor, bir alışkanlık edinemedim süt getirmesi konusunda... Bakacağım artık bir çaresine, teşekkürler :)

      Sil
    3. Ben bir türlü denk gelemiyorum o sütçülere Zülal! Varsa ve güvenilirse hiç kaçırma derim artık kara borsa onlar :)
      Günlük sütten de yapabilirsin.. Her türlü sütü kesince oluşuyor bu güzel kolay peynir saolsun hiç üzmüyor bizi :D

      Sil
    4. Özellikle çörek otu olmak üzere baharatlayınca da şık duruyor :)

      Sil
  4. Bu tarif benim için galiba :)) ellerine sağlık Canım, anlatımına hayranım ;)
    Dondurucu işi benimde en sevdiklerimden ama bebiş için iyi mi onu bilemedim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu en kısa sürede elde ettiğin peynir Renklii Mutfak! En pratiği. Yalnız 6.ayda önce labne gibi daha sürülebilir olanlarla başlarsın. Ben bunu daha çok tariflere koyuyorum (krep, yumurta vs gibi).

      Dondurucu ilk tercih değil tabi ki. Bebeklere ne kadar taze o kadar iyi.
      Bize süt haftada 1 gün geliyor, değerlendirmek gerekiyor ve her gün taze yapamayabiliyorsun iyi oluyor. Hazır sütler ikinci tercihim oldu hep.
      Tercih etmemekle birlikte anne sütünün saklama süresinde saklayabilirsin :) Sütten daha dayanıklı mayalı ürünler.

      Sil
  5. Süper ama Dağınık! bayıldım, video falan çok iyi, ellerine sağlık ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl beğendin değil mi? Kısa film festivaline katılasım var Fenom :D
      Başrolde: Süt :D Yan roller: Lor :D
      Tamam sustum :)
      Saolasın ruh ikizi ;)

      Sil
  6. İlerde ki çocuğuma sesleniyorum, Dağınık Anne sayesinde çok şanslısın velet :D

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendisine sesleniyorum Komşum: Annen sayesinde çok şanslısın velet :D Ahhh ah şimdi Gözdenin veledi olmak vardı ;)
      Çok şekersin ya :D

      Sil
  7. Blogunuzu yeni inceleyebildim. Arayıp da bulamadigimmis özellikle peynirler konusunda :) malum ek gıda macerasina yeni başladık :) yayınlarınizi inceleyeceğim. Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacer Çelik hoşgeldin :))) ek gıda başlangıcındaysan doğru yerdesin! Özellikle labne tarifine bakmalısın. Ve 12 aya kadar süt yasak olduğundan tariflerine peynir altı suyunu ekle ki faydası artsın :)

      Teşekkür ederim ziyaretin için :)

      Sil
  8. Tarifler harika ellerinize saglik☺☺ ben 9 aylik oglum icin lor yapmak istiyorum ama sut yerine labneden kalan PAS i kullanabilir miyim sadece lor olusur mu??? birde paket süt neden tüü kaka 😀??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Burcu Çelik :) Mutlu oldum yorumunuza :)
      Evet, labneden kalan PAS ile lor oluşturabilirsiniz, ancak süt ile yapılandan az çıkıyor bilginiz olsun :) Ben labne yaptıktan sonra kalan PAS'tan az da olsa lor peynirimi hep yapıyordum. İki peyniri de kullanıyorum çünkü :)

      Paket süt tü kaka değil tabi ki :D yanlış aktarmış olabilirim, kusura bakmayın. Aslında bu yayınımda süt detayına girmemişim, labne veya yoğurt mayalama yayınlarımda yazıyor detaylar.
      Güvenilir açık süt bulamıyorsanız günlük pastörize süt tercih edilmeli.
      Benim tercih edilmemesini önerdiğim 'uzun ömürlü uht sütleri'. Üzerinde 'uht tekniği kullanıldığı' yazar. Onlar uzun ömürlü olabilmek için özel bir işlemden geçiyorlar. Mümkünse son çare olmalılar.
      Diğerlerinde 'günlük pastörize yazar ve raf ömürleri daha kısadır. Güvenilir açık süt yoksa günlük pastörize, yoksa son çare olarak bunlara gelinmeli :)

      Sizin de elinize sağlık, Afiyet olsun, kan can şifa olsun minnaka ;)
      Benim oğlumun en önemli besiniydi hem peynirler hem de PAS ;)

      Sil
    2. Bir aydinlanma geldi bana 😀😀 cok tesekkur ederim. Umarim sever anne eli degmis peynirleri Doruk efendi.

      Sil
    3. Ahha :D Teşekkür ederim :)
      İnşallah sever ve bitirir, kan can şifa olsun inşallah Doruk Paşa'ya ;)
      Sonucunu merakla bekliyorum :)

      Sil
  9. Adsız16:32

    Ne ararsan var cinsinden burası çok mutlu oldum ��zira tadım günlerinden peynirdeyiz ve ben kara kara düşünüyordum uf zordur yapması,tutturamam belki vs. Anlatisiniz çok hoş yarin deneyecegim inşallah pek faydalanacağım sitenizden teşekkürler ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum bu böyle :) ❤️
      Çok teşekkür ederim :) Kesinlikle lor peyniri bu anlamda bir kurtarıcı ;))) 5-10 dakikada hazır!
      Labneyi de çok seviyorlar, onu da deneyin bence ;) mayalaması yoğurttan daha kolay :) Onu da sever inşallah!
      Her zaman beklerim :)
      Kan can şifa olsun hepsine!

      Sil
  10. Merhaba, blogunuzu tariflerinizi cok begendim ancak hoslanmadigim, dogru bulmadigim bir husus var; o da ne idü belirsiz(tabiri caizse) sokak sütü kullanimini tercih etmeniz ve tavsiye etmeniz.katkilardan kaçıp evde peynir yapiyorsak; sutumuz saglikli, guvenilir ve denetimli olmalı.bir gida muhendisi anne olarak; ne kendiniz ne de bebeginiz icin kesinlikle sokak sutunu önermiyorum. Hakkinda söyleyecek cok sey var ama ozetle sagliksiz ve tehlikeli oldugunu, ev sartlarinda gerekli sanitasyonu saglayamayacaginizi belirtmek isterim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.