8 Şubat 2016

LABNE PEYNİRİ TARİFİ (BEBEK İÇİN +6 AY)

LABNE
Oğlum hayatıma girip de 6.ayını doldurduğunda başlayan
'Ek Gıda Sorunsalı' adlı eserimin ilk parçalarından :) 
Oğlum sevdiği için sonrasında fırından ekmek almak kadar rutinleşen ve zorunlu hale gelen bir süreç oldu benim için! Başlangıcından şimdiye farklı süreçler yaşadı ve şu an kendimce bir metot tutturmuş durumdayım.

Fotoğraflar profesyonel değil, hiç rahat vakitte yapamadım. Kusura bakmayın...

'Labne yapıyorum' dediğimde sonraki soru hep 'nasıl?' oldu. Kaç kişiye hem özet hem detay anlattım hatırlamıyorum :)
Bana göre yine "basit, ama evde yapılabilirliği akla gelmeyen" grupta bu tarif. 

Başta özeti vereyim: Bilenler için yoğurt mayalamayla neredeyse aynı, maya olarak yoğurt değil, beyaz peynir kullanıyorsunuz! Kulağa güzel geliyor değil mi? Yoğurda göre kolay tarafları: Sıcaklık ayarı o kadar hassas değil ve lezzeti değişmiyor: mayaladığınız peynir neyse onun lezzetini alıyorsunuz labnede! Tabi bu sadece peynir kullandığınızda geçerli. İstediğiniz sürece içine tereyağı, çörek otu, tuz, nane, kekik veya başka baharat ilave edebilirsiniz! Canınız ne isterse?

LABNE PEYNİRİ TARİFİ

Ne lazım?
En basit tarif için:
+ Tercihen güvenilir açık inek sütü yoksa günlük pastörize süt; son çare uzun ömürlü süt (hiç denemedim ama)
+ İstediğiniz ezilebilir beyaz peynir (mayalı peynirler)

Miktarlar yarım kilo süte yaklaşık çeyrek kalıp peynir (çok da milimetrik değil hesaplar, çok olsun da az olmasın amacı güdün.

Boş vaktim var ve gurmeyim, ne ekleyebilirim?

Öncelikle boş vaktinizi kıskandığımı belirtmek isterim..
Tuz,
Nane, çörek otu, karabiber gibi baharatlar
Tereyağı
Diğer yaratıcılık ürünleri :)

Tamam toparladım, şimdi ne yapacağım?

Gelelim tarif kısmına... Sütü açık aldıysak kaynattık (pastörize veya uzun ömürlüyse gerek yok, sadece istenen sıcaklığa erişmesi yeterli).
Diğer tarafta kullanmak istediğimiz ezilebilir beyaz peynirimizi güzelce ezip oda sıcaklığında biraz bırakıyoruz.
Sütün sıcaklığı yoğurt mayalandığı gibi olduğunda (40 derece veya tabiri caizse parmağımızın içinde 10'a kadar saydığımızda yanmadan durabilmesi için gereken son sıcaklık) -hatta biraz daha sıcak olabilir, tercih sebebi!- ezilmiş peynirimizin üstüne bu sütten bir miktar döküp yine özleştirme adına peyniri sütte de birazcık eziyoruz. 


Ezdiğimiz peynire ısıtılmış sütü katıyoruz

Sonra beklemeden (süt soğumadan) hemen esas kabımızdaki süte ilave edip, hızlıca karıştırıp mayalanmaya bırakıyoruz. 


Mayayı, mayalanacak kaba ekleyip kapağını kapatıyoruz.

Yoğurt makineleri bu iş için ideal. Ama yoksa üzülmeyin, güzel bir battaniye veya kalın beze sarılı halde, tenha ılık bir ortamda bekletmeniz de yeter (yine bakınız yoğurt mayalaması gibi). Yaklaşık 6-8 saate ihtiyacınız var (Evde bir bebek-çocuk varsa tenhalık kısmına tekrar dikkat çekmek istiyorum!). Bu saatin sonunda peyniriniz aynı yoğurt görüntüsüne benzer bir görüntü alacak. Üstte su birikebilir ama yoğurt gibi katılaşacak.
Olmadı mı?? Üzülmeyin, bir kaç saat daha bekletin (bazı peynirler daha geç mayalanabiliyor veya sıcaklık daha düşük kalabiliyor)...
İlle kaskatı beklemeyin, yine peynirin cinsine göre fark ediyor. Süt halinde kalmasın yeter. 

Olduuu!!!! Ne yapacağım?
Hemen ağzı kapalı olarak buzdolabına koyup 12 saat kadar bekleteceksiniz! Bu aşamada biraz daha katılaşacak. 

Sonra?
Sonra kalan suyun sığacağı kadar geniş bir çukur kaba tülbentinizi yayacak, bu kaptaki peyniri üzerine boşaltacaksınız. 

Mayalanmış ve 12 saat dolapta bekletilmiş peyniri bir kabın üzerinden tülbent üzerine alıyoruz.

Sonra tülbenti peynirin bittiği yerden bağlayıp yüksek bir yere (ben mutfak dolabına asıyorum) altta bu çukur kap kalacak şekilde asıyoruz (Kap önemli çünkü peynir altı suyunu atmayacağız!). 

Asmaca... Süzmece...
En az 1 saat süzülüyor. Kıvamı nasıl istiyorsanız o kadar süzmeye devam ediyorsunuz. 

Ağzı bağlanmış tülbentin üzerine ağırlık koyarak da süzme işlemini gerçekleştirebilirsiniz. 

Süzme işleminiz bittiğinde tülbentimizi astığımız yerden çıkartıp peyniri temiz bir kaba boşaltıyoruz.

Bir Dilim Labne...
Sonrasında isterseniz küçük kap veya poşetlerde buzluğa atabilirsiniz!!!!! En güzel kısmı, değil mi ;) 


Süzme kabında bu bol proteinli Peynir Altı Suyunu bırakıyoruz:

Peynir Altı Suyu (PAS)

Bu bol proteinli Peynir Altı Suyuyla neler yapabilirim derseniz, ilgili yazımı buradan okuyabilirsiniz. 



Özet olarak:

Süper Özet

Afiyetler olsun!! Olmadıysa okumaya devam edin lütfen :)

PEYNİRİM TUTMADI? NE YAPABİLİRİM?
Eğer ilave saatler de verdiniz ve sütünüz hala peynir olmamakta direniyorsa buyurun öneriler:

1. Seçenek:
Fırını 50 dereceye ayarlayıp bu sıcaklıkta 1 saat bekletmek (aynı durum yoğurt için de geçerli)

2. Seçenek sevgili marifetli arkadaşımız ÖRGÜ ÇANTAM- Hatice Yazıcı'dan geldi, kendisine bu öneri için çok teşekkür ediyorum ve aynen onun sözlerini ekliyorum (Bloğuna da bakmak isterseniz harika şeyler yapıyor):
Diyelim labnemiz tutmadı olur ya ben gibi sıcaklığı ayarlayamadıysanız :))
Isıtılabilir bir kapta mayalamıştım maya tutmayınca kabı tekrar ocağa alıp hafif ateşte tutuyoruz peynir kısa sürede toplanmaya başlıyor hemen ocağı kapatıp tekrar sarıp sarmalıyoruz bekleme süresinden sonra sonuç süper.
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

70 yorum:

  1. Yoğurt yapıyorum ama peynir denememiştim, tarifini harfiyen uygulayıp en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Peynir seversen bayılacaksın :)
    Bu dağınıklıkla atladığım bir yer olduysa sor lütfen!
    Benim gözüm de senin tuzlu kekte!!! Bir fırsat olsa :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severim, en kısa zamanda deneyeceğim inşallah, haberim gelir ;) Dene dene fırsatını bulunca eşimle beğendik, ilk tuzlu kek yapışımdı :)

      Sil
  3. Merhaba,

    harika tarifin için teşekkürler mutlaka deneyeceğim :))

    Blogunu yeni keşfettim ve bana da beklerim...

    www.gamzenindunyasi74.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gamze hoşgeldin :)
      Yorumun için teşekkür ederim. Lezzetli bir peynir labne! Ve de şık ;) Tavsiye ederim.. Yaparsan paylaş lütfen merak ederim!!

      Geldim ben de bloğuna...

      Sil
  4. Bu tarifi ilk defa duydum desem çok mu cahilim ne;)! Deneyelim o zaman. Anlatış tarzına bayıldım bu arada. Labne pek kullanmıyorum tiramisu dışında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe Anne Güncesi :) Cahil anne yoktur! Cehalet anneliğe kadar, anne olduktan sonra herkes araştırmacı herkes akademisyen herkes doktor... :D
      Tarzımı sevmene çok sevindim çünkü lak lak edeceğim, notlar düşeceğim derken şöyle usturuplu bir tarif veremiyorum :) Vakitsizlikten amatör fotoğraflar da cabası! :)
      Ufaklıklar peynir yemiyorsa dene mutlaka. Sürüldüğü için lezzetli ve sevilen bir peynir.

      Benim de aklıma cheesecake gelir hep ;)

      Sil
  5. Bunları kulağıma küpe yapıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap Dream yap lazım olur muhakkak ;)))

      Sil
  6. Peynir ile hic aram yok. Neden sevemedim bilemiyorum hele ki pişmiş peynirden yani hamurlarin icine konuldugunda hic yiyemem. Ama kızım için daha once denemistim yine senin tarifinle biraz becermistim ama sonra kaldi. Tekrar yapmakta fayda var ozellikle peyniralti suyu ile yapabileceklerimize baktiktan sonra. Daginik severim seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PEYNİİİİRRRRRR!!!! Ben peynirle yaşayabilirim Kitapçım :) Ağır ve koyun olmadıkça (ağır kokmadıkça :D) her peyniri severim ve her şeyle yiyebilirim :) Gerçekten her şeyle :D
      Hele hamurun içinde... O hali de ayrı enfes.. Hamur dedin de bir peynirli börek yap da yiyelim bari :)

      Minnak seviyor mu önemli olan o? Evet peynir altı suyu büyük bir kurtarıcı özellikle protein açısından.

      Sev beni Kitapçım ;) Ben de sana karşı boş değilim biliyorsun :D

      Sil
  7. Labne deyince aklıma hep tiramisu geliyor :))
    Aklıma yazıyorum bunu da, gün gelir lazım olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklıma hep cheesecake geliyor Salıncak :))))

      Bu tarifleri senin kaleminle okusak keşke ;) Hikayede hayran bıraktın...

      Tşk yorum için!

      Sil
    2. Yaaa Dağınık <3 Hayranlık karşılıklı, ben de hikayene bayılmıştım ve tariflerini kırk yıl düşünsem aklıma gelmez :D
      Ben sana kocaman teşekkür ederim, okuldan geldiğim bu yorgun günde beni mutlu ettin :))

      Sil
    3. Salıncak ben bunu nasıl cvpsız bırakırım? Kesin telefon kurbanı olmuşum yine ;(
      Halbuki şimdi gördüm ve yine yüzümde gülücükler açtı :)
      Harikasın! Gerçekten kalemini, düzenini çok beğeniyorum hiç yanıltmıyorsun!
      Hep mutlu ol :)

      Sil
  8. Gözlerini kapatan maymuncuk emojisini yolluyorum size utandım :) Valla ben bunu yapamam kesin tutmaz yani börek çörek yaparım da ııııhhh bu kesin olmaz :)) ellerinize sağlık ilk kez duydum bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahahah Gözde bayıldım emojiye :D
      Merak etme bak ben de tembel ve pratik olduğumdan öyle bicik bicik ölçülü tarif yok pek!!!
      - Süt soğuk olmasın
      - Peynir az olmasın
      - Soğukta beklemesin!

      Her türlü tutuyor :))) Yoğurt gibi değil, ekşime derdi yok.

      Sen börek çörek yap aaah ben içine peynir koyarım onların :D
      Bayılırımmmm hamur işineeeeeeee :D

      Çok teşekkürler :)

      Sil
    2. Ya çok tatlısınız yorumlarınızı okurken ister istemez gülümsüyorum :D arada sadece bilgisayar var ama derler ya tanışıyomuşuz gibi öyle hissediyorum :))

      yan komşumuz filan olmayasın, ben hemen yaparım börek çörekleri peynirler sizden bide çay ohhh mis. Bunun sonuna 😊yanakları utanmış pembiş emoji koyuyorum

      Sil
    3. Eyvah yakalandım Gözde :D
      Evet ben o yan dairende oturan, yamuk parklara ve üst kattaki elektrik süpürgesine takık olan belalı hatunum :D ahahhaha... :))

      Çok tatlısın ya çok tşk ederim :)) Emojilerine ayrıca gülüyorum (gülmekten gözünden yaş gelen emoji :D)
      Seninle hikayedeki favori bölümlerimiz tuttuğundan beri ilişkimizi bir üst seviyeye çıkardım :D yazarım da yazarım :))) Gerçekten öyle blog diyip geçmemek lazım! Ne güzel dostluklar kazandırıyor, huyunu suyunu nasıl yansıtıyor insanın :))) (ve bugünkü hayat dersimizde.... :D)

      Sen yap börek çörek, ben biterim yakınında :) dayanamaaam zaaafımmm vaaaar! :)

      Sil
  9. ayyy ben de yapıcam :) çok teşekkürler :), süper tarif :) takipteyim, sizi de benim bloguma beklerim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap Hatice yaaaaap :) Bu coşkuyla kesin halledersin ;)
      Hemşehri sayılırız, Ankarada'ymışsın (Ben şu an İstanbul tabi).
      Göremedim seni takipçilerde ama? Geldim ben takibe ;) Güzel bir bloğun varmış.. Hoşgeldin! Yorum için çok tşkler!

      Sil
  10. ne gurmesi sen usta olmuşsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DEEEP ;))) Akmış enerjin yine bloğa! ;)
      Şu Jr bir izin verse ben size ne baklavalar ne börekler ama gel gör ki anca bunları yapabiliyorum :) Yine de böyle bir yorum? Paha biçilemez! Çok tşkler :)

      Sil
  11. Merhabalar canım iadeyi ziyarete geldim. Süt kesiğinden peynir yapımım ve kendi yoğurdumu kendim yaparım. Ama labne daha önceden hiç denememiştim. Şimdi tarifine bakacağım. Aklıma yatarsa bende yaparım :)
    Bundan sonra bende seni takipteyim. Güzel yayınlarda görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da aman kimler gelmiş :) Hoşgeldin! Ben de sana laf yetiştiriyordum senin güzel bloğunda :D

      Evet lor ve yoğurt da yine kendi imalatımız :D Malum minnak 6 aylık olduğundan beri ev mandıra gibi :)))) Yap yap! Yoğurt mayalamakla aynı gerçekten. Seversin :) Üşenirsen süzmeye de gerek yok...

      Sil
    2. Hakikaten de çok kolay ve güzel bir tarifmiş kafama yattı yapacağım :)

      Sil
    3. Kolaylaştırmak da zorlaştırmak da bizim elimizde :) Gözde'ye temel kısımları söyledim. Sonrası süzmesen de olur zevke göre :)

      Sil
  12. blog keşif etkinliğinden buldum bloğunu ve takibe aldım bende yeni blo açtım üstelik şuan bir çekilişim var beklerim http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Şengül, umarım peyniri beğenmişsindir :)
      Gelirim ben de tabi ki...

      Sil
  13. Sen neler hazirliyorsun boyle, masallah diyeyim :) Tarif harika ama biraz uzun mu suruyor! Bende vakit bulursam 6 aydan sonra mutlaka yaparim, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 aya geçiş daha hızlı oluyor :) Sen de başlayacaksın peynirdi yoğurttu sebzeydi derken... Uzun kısmı dolapta 12 saat bekletme için geçerli aslında (yoğurtta da bir gece bekletin derler). Yoksa süzmeden bile kullanabilirsin eğer istiyorsan? Yani ne kadar kısaltmak istiyorsan o kadar kısaltabilirsin :)

      6.ayda labne uygun. Sonrası için lor tarifi daha kolay onu da bulabilirsin, sütü kestiriyorsun sadece :) Şu an kafanı bulandırma sen minnnaak seni ister sadece, bunlar sonra ;)))

      Sil
    2. Ayyy... Evet bebişin her anı zaten çok heyecanlı ama bu ek gıdaya filan başlama insanı daha da heyecanlandırıyor :) iyi ki seni tanımışım, çok yardımcı oluyorsun canım Nasıl teşekkür etsem az :) hepsini gözden geçiricem inşallah ayarlayıp yapabilirim :) minnağı sorma bensiz pek durmuyor :)
      Öpüyorum canım

      Sil
    3. Renklii! her konuda istediğini sorabilirsin canım! Seve seve... İnsan bu süreçte tavsiyelere çok ihtiyaç duyuyor! Hele 6 aydan sonra ;)
      Lütfen çekinmeden sor.
      Bilmez miyim benimki hala bensiz durmuyor! :S
      Çok teşekkürler sıcak yorumların için de :)

      Sil
    4. Bende samimi yakınlığın için çok teşekkür ederim :)

      Sil
    5. Samimi bir insan gördüm mü hiç affetmem Mutfakçım :D Yapışıveririm!
      Sakın kaybolmayasın ;)

      Sil
  14. Merhabaa:)
    Ellerinize sağlık. Ben de denedim bir ara fena takılmıştım sıkça yapıyordum labneyi çok severim:)
    İzninle ben de buraya bir ilave yapmak istiyorum benim başıma gelince araştırıp çare bulanlar sayesin de kurtarmıştım.
    Diyelim Labnemiz tutmadı olur ya ben gibi sıcaklığı ayarlayamadıysanız:))
    ısıtılabilir bir kapta mayalamıştım maya tutmayınca kabı tekrar ocağa alıp hafif ateşte tutuyoruz peynir kısa süre de toplanmaya başlıyor hemen ocağı kapatıp tekrar sarıp sarmalıyoruz bekleme süresinden sonra sonuç süper.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hatice, ekleme için çooook teşekkürler! Haklısın, güzel bir nokta!
      Ocakta ilk kez duyuyorum ben fırında bekletmeyi biliyordum 50 derecede 1 saat! Bunları da ekleyeyim tarife izninle :))) İyi hatırlattın...

      Sen artık yapmıyor musun?

      Sil
    2. Yaptım :) Bak bakalım olmuş mu ÖrgüÇantam Hatice ;))

      Sil
    3. sık değil arada yapıyorum önümde labne olunca ekmek bana göz kırpıyor ben ona olmaz bak ilişkimiz hayre alemet değil seni yersem belli oluyor anlaşılıyor diyorum :)))))))
      Yulaf ekmeği (2013 de yapttığım dukandan bana kalan tek iyi şey :)) artık diyet yapmıyorum bir iki yıl sonra ceeee deyip verdiklerim geri geldi:) ama doğru beslenerek bir ayar çemek istiyorum ) yaptığım zamana denk getireceğim bir daha

      Sil
    4. Ahahhaah :D Aman ilişki seviyenize dikkat Hatice, bu ekmek milleti yok mu çok fena çook ;D arasına ne koyarsan koy gidiyor hemencik! Hiç de acımıyor :))) Ekmekle diyaloğunuza bayıldım :D

      Benim şekersiz tariflere yönel sen de o zaman. Yaşasın (?!) sağlıklı beslenme ;D

      Sil
  15. çok güzel ama zahmetlimi biraz ama değer galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her şeyi anlattığım için öyle gelmiştir Gizli Yetenek :) Yoğurttan çok farklı değil aslında, bir "süzme" aşaması var en zorlayan, onu da çıkartabilirsin ;) Yani süzmeden de yenir aslında ;)) Yap yap seveceksin..

      Sil
  16. Doğal tariflerinize bayıldım,ihtiyaç oldukça tariflerinizi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gül :) Genelde Yardımcı tarifler var ana yemekten ziyade :) Evde nelerin yapılabileceği üzerinde duruyorum. Bir alıştımmı da dışardan bir şey alamaz oluyorsun :) Labneyi tavsiye ederim! Hangi peyniri seviyorsan onun tadında sürülebilir peynir yapmış oluyorsun :)

      Sil
  17. Valla öldürdün beni anne yaa. Fotoğraflı labne peyniri başlığını görünce noooluyo dedim. Hatta yetmedi elimde olmadan hayal ettim peynirin içinde fotoğrafı. Çok teşekkürler.
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha Talha çok güldürdün beni ya :D hiç o açıdan düşünmemişim! Bayılıyorum bakış açına :))

      Düşünsene her kaşıkta ekrana bir fotoğraf yansıtan labne!!!
      Ya da 'labne üzerine sevgilimin fotoğrafını basmak istiyorum' :D hayal gücümü zorladın :) Değiştirdim başlığı senin için, zihnin rahat olsun, gülücüklerin şaşkınlaşmasın ;D

      Sil
  18. Harika bir iş bu.. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Renkli Pasta Sepeti :) Sizin gibi ustalardan güzel sözler duymak güzel :)

      Sil
  19. Adsız17:58

    Defne ilk ek gıdaya geçtiğinde annem yapmaya başlamıştı peyniri ve peynir altı suyunu da bol bol kullanıyordu oo çok iyi çok mantıklı ellerine sağlık deyip geçiyordum. Açıkçası şuanda böyle bir emek olduğunu bu paylaşımda farkettim ve laf aramızda çok utandım hele de benim gibi mutfak becerisi olmayan biri için süper organik mucit icadken akşam anneme bir öpücük gitsin oda senin katkınla olsun ellerine sağlık :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feray süpersin :) çaktırma bence aynen devam et sen :P
      Hem uğraştırıcı hem de kolay aslında :) hala yapıyorum ben 2 yaşına girecek ;)
      PAS'lar da vazgeçilmezim her yemekte ;)

      Sayemde anneye öpücük???!! Uçayım ben havalara o zaman :*
      Çok çok teşekkürler, gülümsettin yine beni :)

      Sil
  20. Ben bu tarifi çok beğendim. Niye hiç daha önce görmedim ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay Molası,
      Eski bir yayınım ama en sevdiğim :)

      Sil
  21. Merhaba tarifiniz icin teşekkürler 7 aylık kızım icin yapmak istiyorum ama mayslamak icin hangi peyniri kullandınız marketten aldığım herhangi bir beyaz peynir olabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz.
      Eğer doğal bir peyniriniz yoksa güvendiğiniz marka bir peynirle mayalayabilirsiniz. Hangi peyniri kullanırsanız labnenin tadı ona benzeyecektir :) Örneğin yağlı bir peynir kullanıldığında krem peynire benzer bir labne çıkabiliyor ;) Kıvamı bu şekilde olursa merak etmeyin o da labnedir. Ben bilindik normal beyaz peynirle mayalıyorum.
      Başka sorunuz olursa sorabilirsiniz.
      Allah bağışlasın, şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  22. Merhaba tarifiniz icin teşekkürler 7 aylık kızım icin yapmak istiyorum ama mayslamak icin hangi peyniri kullandınız marketten aldığım herhangi bir beyaz peynir olabilir mi

    YanıtlaSil
  23. Ya ben yaptim bunu ama suzme peynirle yaptim. Suzduremedim ama sanirim biraz civik oldu. Sabaha kadar da bekletcem buzdolabinda toparlanir mi diye. Bi sknt olmaz dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Süzme peynirin mayası yeterli olmamıştır tahminimce. Normal beyaz peynirlerle denemek gerekiyor. Eğer mayalanma oldu mu diye merak ediyorsanız sütün süt olarak kalıp kalmadığına bakın, süt halinde ve tadında değilse yetersiz de olsa mayalanma olmuştur.
      Cıvık olması sorun değil, bazı yağlı peynirlerde de cıvık kalabiliyor tamamen peynirin yapısına bağlı, mayalanma sonrası 12 saat buzdolabında bekletip öyle süzün. Dolapta toparlayabilir.
      Ama sütün süt olarak kaldığını düşünüyorsanız mayalanma olmamıştır.

      Sil
  24. Tadi da degisik kaymak tadi gibi birsey oldu. Tutturamadim mi vermesem mi bebegime acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Labne tamamen mayaladığınız peynirin tadını alır, süzme peynirle yaptığınız için tadı peynirden çok yoğurt-kaymağa benzeyebilir.
      Yukarıda yazdığım gibi süt olarak kaldığını düşünüyorsanız, içinde kalan peynir altı suyu rengi yeşilimsi olmadıysa maya olmamış olabilir. Mayalanma hiç olmadıysa ve bebeğiniz 12 aydan küçükse vermeyin.
      Bana detaylı yazarsanız cevaplarım yine?

      Sil
  25. Yok ya icime sinmedi vermicem bebisime. Esimle ben yeriz artik. Ama yılmak yok bidaha denicem :) tesekkur ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ❤
      Evet evet siz yiyin ziyan olmasın ☺
      İlk denemede cıvık da olsa tutturmak bile zor elinize sağlık 👍 tavsiyem klasik kalıplı beyaz peynirlerle denemeniz! Merak ediyorum ikinci denemenizi ;) Sormak istediğiniz olursa sorabilirsiniz.
      Şimdiden afiyet olsun ve şifa olsun miniğe ❤

      Sil
  26. Peki bu yaptiginiz labne ne kadar süre dolapta bekleye bilir? Son kullanma tarihi varmıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Genelde 1 hafta rahat duruyor (dolabınızın özelliğine göre). Kokusundan anlıyorsunuz zaten. Çok yaptıysanız küçük küçük bölüp buzluğa atabilirsiniz :)

      Sil
  27. Bu tarif tutar. Ben de deneyeceğim.😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıt göremedim bu yoruma ;( çok teşekkürler 😘❤️

      Sil
  28. Mrh hnmlar. Sizi yeni buldum ama daima takip etme niyetindeyim. Peynir altı suyu derken; bütün suyumu yoksa son süzülen suyu mu kastediyorsunuz. Sanırım ben yanlış yapıyorum çünkü; süt kesiğinden kalan tüm suyu kullanıyom. Ama yazışmaların ıza baktığımda sanki peynir torbalandıktan sonra süzülen suyu kasttediyorsunuz!!! Bir soru daha :))( köyden getirdiğim bidon tulum peynirinden koysam aynı sonuç olur mu??? Hepinize slm olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size kaç kez upuzun cevap yazdım ‘yayımlanıyor’ dedi ama maalesef yanıt yok hiçbir yerde ;( Tekrar yazmam gerekecek...

      Sil
    2. Merhaba Sevim hnm, hoşgeldiniz sefalar getirdiniz :)
      Merak etmeyin yanlış yapmıyorsunuzdur. Peynir altı suyu peynir sütten oluştuktan sonra geride bıraktığı yeşilimsi sudur. Süt kesiği için de lor tarifime bakabilirsiniz, süt kestirildiğinde de lor peyniri oluşturulur, onda da peynir altı suyu oluşur, onu da kullanabilirsiniz. Peynirle birlikte kullanmanızda da bir sakınca yok :)
      Tulum peyniri sorunuzla ilgili olarak; evet, mayalı her peynirle labne peyniri mayalayabilirsiniz (doğal peynirden daha güzeli mi var :)). Farklı olarak labneniz mayalanan peynirin tadında olacaktır ve yağlı bir peynirse kıvamı daha cıvık ve akışkan olabilir; bu peynirin bozuk olduğu anlamına kesinlikle gelmez. Yağlı peynirlerden olan labneler böyle oluyor :) Süzerken de sizi biraz zorlayabilir, eğer isterseniz süzmeden tamamını karıştırıp öyle de tüketebilirsiniz. Denemek için az bir miktar sütle mayalayıp deneyebilirsiniz. Sonucu bana da yazarsanız merak ederim ben de :))
      Başka sorunuz varsa da seve seve cevaplarım!
      Tekrar hoşgeldiniz, her zaman bekleriz, sevgiler ❤️

      Sil
  29. Merhaba ilk yil tuz vermiyoruz ya bebeklere beyaz peynir tuzlu olur mayalanincada tuzlu bi peynir olur muhtemelen bu konuda bisey yapiyormusunuz ve marka vermeniz mumkunmu deneme yanilma yerine nokta atisi yapsak ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, öncelikle hoşgeldiniz ❤️
      Güzel bir noktaya değinmişsiniz teşekkürler!
      Ben peynir tuzluysa, ılık veya normal içme suyu içinde bir süre bekletip suyunu süzerek tuzunu mutlaka çıkartıyorum (tadını kontrol ediyorum). Gitmediyse bu işlemi tekrarlıyorum. Suda bekleyen peynirin tuzu gidiyor.

      Dediğiniz gibi tuzu 1 yaşında önce verilmemekle birlikte mümkün olduğu kadar da geç tanıştırmak gerek ❤️

      Tekrar teşekkür ederim.

      Yorumunuza geç dönme sebebim yorumlarda sebebini bilemediğim bir hatadan dolayı son aylardaki hiçbir yorumun mailime gelmemesi oldu. Bunu fark ettikten sonra kendim kontrol edip gelebildim.
      Sorun da devam ediyor. Ancak şu anda mail gelmediği için kendim kontrol ediyorum.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.