9 Ocak 2018

BEBEK ve ÇOCUK AKTİVİTE: DUYU ORGANLARI (YÜZ YAPIŞTIRMA) (+18 AY)

montessori

El göz koordinasyonu, ince motor kaba motor becerileri vs. gibi ifadeleri ne kadar çok duyuyoruz değil mi? Merak etmeyin bu tarz şeyleri yazmayacağım bu sefer. 
Bunun yerine "eğlenceli ve öğretici bir etkinlik"ten bahsedeceğim, hem sizin, hem de onun için :) 

Bu etkinlik sayesinde hem yüzümüzdeki duyu organlarını tanıyacağız, hem bir şeyler yapıştıracağız, hem yaratıcılığımızı güçlendireceğiz, hem de çok eğleneceğiz (her zamanki amacımız).

MALZEMELER:
📃 Kağıt
✏ Kalem
✂ Makas
✏ Çift taraflı bir yapıştırıcı (Ben çift taraflı beyaz hamur yapıştırıcılardan kullandım çünkü rahat çıkıyor ve tekrar kullanabiliyorsunuz. Ancak sizde yoksa klasik bant da kullanabilirsiniz). 

YAPILIŞI:
📎 Bir kağıda keskin hatlarla istediğiniz şekilde değişik değişik (ancak iri olacak şekilde) 
Göz, Burun, Dudak, Kulak, Saç, İsterseniz yanak (yuvarlak) çizin (yaşı uygunsa kendi çizebilir).

📎 Bunları kesin (yaşı uygunsa kendi kesebilir).

📎 Arkalarına çift taraflı yapıştırıcıları yapıştırıp aynı organları belli bir yere yapıştırın.

📎 Boş bir kağıda -yüz oluşturması için- bir daire çizin. 

📎 Şimdi miniğinizden o daireyi yüz olarak düşünmesini isteyip yüzdeki organlardan istediğini seçip yapıştırmasını söyleyin.  



📎 Ortaya çıkan ilginç yüzlerle eğlenin :) 


📎 Biz çok eğlendik. Tekrar tekrar farklı yüzler yaptık. 



📎 Normal bant kullandıysanız bandı ve çizdiğiniz yüzü yenilemenizde fayda var. 

Bizimki bir süre sonra bütün gözleri dudakları aynı yüze yapıştırmaya başladı ama onda da çok eğlendik!

Size kolay bir aktivite, eğlenceniz daim olsun! 

Diğer aktivite önerilerinden:
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

16 yorum:

  1. İyi eğlenceler.☺☺☺
    Duyu organları,oyunları çocuklarımızı anlamamıza yardımcı olan en kolay iletişim yoludur.
    Tebrikler Dağınığım.
    Birde katkıda bulunmak isterim...( Üzgün-mutlu-kızgın-komik-uykulu vb.) yüz ifadelerini de ilave ederseniz,çocuğumuzun oyun içinde neden üzgün -mutlu-kızgın olduğu ile ilgili düşüncelerini öğrenebiliriz.
    Canım ya hemen kaptırdım,,,Pardon.
    O güzel minik elleri öpüyor,öpüyor,öpüyorum.

    Güzel akıllı anneler iyi ki varsınız.👻👻👻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek öğretmenim! Sizden bir şey öğrenmediğimiz zaman mı var :) Her zaman mutlulukla okuyorum önerilerinizi!!! Evet harika fikir! Biz yaptığımızda henüz konuşmuyordu ve ifadeleri anlamıyordu biraz küçüktü. Ama belli bir aydan sonra dediğiniz gibi hem ifade yapıp hem de konuşturulabilir, bir taşla 5 kuş vurabiliriz yine :D (fikirler fikirler fikirler :D)
      Çok teşekkür ederim <3
      Asıl siz iyi ki varsınız, sizsiz ne yapardık biz!

      Sil
  2. Oğlumla annesi evde bol bol bu tarz etkinlikler yapıyor. Bunu da beğeneceklerdir. Gönderiyorum kendilerine...
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu yapması da oynaması da çok keyifli. Minikken kasları için de çok faydalı. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  3. Duru simdilik karalama çizmeyi seviyor .bunu gostereyim babasi cizip hazirlasin elle gosteriyir tum uzuvlarini ama boyle yap boz oyunu da guzel olur.tesekkurler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok küçükken bile yapabiliyor. Biz yaptığımızda küçüktük :) Eliyle alıp yapıştırdı tek tek! Çizim işlerini ben yapmıştım! Duru da sevecektir eminim :)

      Sil
  4. biraz picasso tablolarını aldırmış galiba :))) şaka bir yana güzel bir aktivite , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Picasso görse hayret ederdi büyük ihtimal :D Sevgiler bizden :)

      Sil
  5. Ana-oğul minikler için faydalı bir etkinliğe imza atmışsınız. Ortaya çok güzel eserler çıkmış.
    Üstelik ekinlik malzemelerini evde hazırlaması da çok kolay.
    Etkinlik fikirleri için çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Zülalcim çok da keyifli oldu :) Sonrasında sağa sola her yere yüz yapıştırdık :D Dediğin gibi evdeki kolay malzemelerle bol eğlence oldu :)
      Ben teşekkür ederim kıymetli varlığın için canım arkadaşım <3

      Sil
  6. Duyu organlarımızla ilgili çok güzel anne-çocuk etkinliği olmuş. Yaratıcı bir anne olduğunuz için tebrik ederim. Kağıt, kalem, makas üçlüsüyle harika bir aktivite...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :) Aynen söylediğiniz gibi tüm malzemeler kullanılarak ve de kolaylıkla yapılacak keyifli bir etkinlik oldu bizim için ;)
      Sevgiler

      Sil
  7. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. Herkese iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldiniz, teşekkür ederim.
    Elbette ben de gelirim.
    Görüşmek üzere!

    YanıtlaSil
  9. Çoğu çocuk aktivitesini yaşlılara da uygulamaya başladım.Vallahi de oluyor :)
    Mutlu yıllar canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsun Yurdagülcüm, her aktivite bir terapi aslında değil mi? Yaş belirtmemek lazım 😃
      Onların seni görmesi bile yetiyordur zaten ;)
      Sana da mutlu yıllar ve öpücükler ❤️

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.