9 Mart 2019

MOMO CHALLENGE GERÇEK Mİ?

Bugün bilgi amaçlı hızlı bir yayın yazacağım, hatam olursa affola. 

Bir süredir tüm kanallardan "Momo Challenge" ismiyle başlatılan tehlikeli bir virüs hakkında uyarılar geliyor. Sanırım hepimiz bu konu hakkında haberdarız. Öyle ki, oğlumun okulundan bile bu konuda uyarı ve yapılması gerekenler adı altında bir kağıt verdiler.
Dolaşan videoda momo isimli bir virüs videoların veya oyunların içine yerleştirilmiş durumda ve orta yerde çıkarak, arkasında hipnoz edici bir görüntüyle çocuklara kesici aletler almalarını (bunları nerede bulacaklarını da belirterek), sonra bunlarla kendilerine zarar verici şeyler yapmaları gerektiğini, yapmazlarsa da tekrar geleceğini söylüyor (bilmeyenler için yazdım ama çok detaya girmek istemiyorum tüyler ürpertici). 

Böyle olunca bu konuyu biraz araştırmak gerekti. 

Kimdir bu MOMO? 

Momo ismiyle dolaşan bu yüz, aslında Japon sanatçı "Keisuke Aisawa (Aiso)" tarafından oluşturulan ve ismi "Mother Bird" olan bir heykel. Heykelin kendi yüzü de aynı şekilde ürkütücü olduğu için fotoğrafı mozaikleyerek paylaşacağım.  

Is Momo real?
Mother Bird - Keisuke Aisawa

Bildiğimiz adıyla momo, yani Mother Bird, korkunç yüzü sebebiyle bir çok kişi için korku öğelerinde malzeme olmuş. Bu durumun çok fazla çocuğu etkilemesi sebebiyle sanatçının kendisi de çok rahatsız olmuş. Sanatçı korkutucu figürler hazırlıyor ancak "amacım asla kimseye zarar vermek değil" diyormuş ve bu sebeple Momo'yu kendisi parçalayarak şöyle yazmış:

"Çocuklara garanti verebilirsiniz: Momo öldü, artık yok ve laneti de yok oldu!" 

Youtube da içeriğinde bu videoları barındırmadığını, politikalarına aykırı olduğunu belirtmiş.

Yani bahsedilen momo gerçek değil ve bu zararlı olan içeriğin yayılmasına sebep olan kişiler bizleriz. Zararlı olduğunu düşündüğümüz bu içeriğin temelini araştırmadan direkt paylaşım yoluna gittiğimiz için farkında olmadan asıl zararı biz vermiş oluyoruz...

Elden ele dolaşan bu video hala telefonunuzda veya bilgisayarınızda bir yerlerde kayıtlıysa lütfen silmeyi unutmayın. Çocuğunuz farkında olmadan erişmesin. 

Her ne kadar bahsedilen "Momo Challenge" doğrulanmayan bir şey olsa da; çocukların izlediği kontrolsüz videolardan ne kadar zarar gördükleri de bir gerçek! Bu sebeple eğer ellerinde teknolojik bir cihaz varsa mutlaka biz de takipte olmalıyız. 

Biliyorsunuz "Mavi Balina" oyunu bunun en yakın örneği; özellikle küçük yaş gruplarında oynadıkları oyunlar mutlaka kontrollü olmalı. Daha büyük yaştaki çocuklarla da iletişimimizi koparmamaya çalışmalıyız ki bizimle konuşabilsinler, içlerine kapanmasınlar ve bu tarz içeriklere kapılmasınlar.

Zaman değiştikçe tehlike çeşitlerimiz değişiyor...

Sevgi, saygı, samimiyet, masumluk ve vicdanın hiç bitmemesi dileğiyle... 
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

44 yorum:

  1. Güzel bir konu secimi ve makale olmuş. YouTube'da özellikle çocuklar için çok tehlike mevcut. Bu sadece momo için geçerli değil. Bu konuda ailelerin bilinçlendirilmesi lazım. Küçük yaşta çocuğun telefon kullanabilmesini marifetmiş gibi anlatan bireyler başta olmak üzere ailelere bu konularda bilgiler verilmeli.
    Bu arada sizin logonuzdaki çizimi de bir süre baktıktan sonra momo'ya benzettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha 😃 Yorumunuzun sonunda kahkaha atıp logomo tekrar baktım 😃 Nasıl hipnoz olduysak her yerde yüzünü görüyoruz resmen! Bir dağınık anne challenge vakası yaşatmayalım şimdi :P

      Dedikleriniz o kadar doğru ki! Ben youtube’u yıllar önce tüm cihazlardan kaldırdım! Maalesef çok kontrolsüz bir ortam. Kontrol edilemediğini anladığımda her yerden temizledim. Bir şey izleyeceği zamanlarda trt çocuk, babytv vs uygulamalarını kullandık hep. Şu anda da netflix’te liste oluşturduk. Tabii bunlar hep sınırlı ve kontrollü.
      Cihazlarla minimum iletişim kurması için elimden geleni yapıyorum.
      Her şey bize düşüyor. Her dolaşan bilgiyi de sorgulamadan dolaştırmamamız lazım tabii ki.

      Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kizimin okulunda da cocuklar konusmus ve gelip bana sordu. Anlattim böyle seylerin gercek olmadigini. Biz tek basiba youtube izletzirmiyoruz hatta reklam izlemesinler diye netflix ve amazon aldik. Abileri artik etkilenmiyor ama kizima dikkat ediyoruz. Veliler olarak bize düsen görev büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok haklısın Deryacım! Bu dolaşan videolar yüzünden çocukların beynine giriyoruz resmen! Küçük büyük de dememek lazım o video benim bile içime işledi 😃 Sadece daha kolay atlatıyoruz işte.
      Umarım kızın izlememiştir o videoyu?

      Ben youtube’u her yerde sildim yıllar önce!
      Dediğin gibi şu an netflix’te listesi var bizim oluşturduğumuz; bir şey izlemek isterse ordan izliyor kendi zamanlarında.
      Uygulama bazında da trt çocuk ve baby tv gibi uygulamaları tavsiye ederim yaşına göre.

      Teknolojiyi kontrol etmek çok zor gerçekten bize çok iş düşüyor.

      Teşekkür ederim canım ❤️

      Sil
  3. İyice şaşırdılar artık bir insan niye bunu yapar ya son zamanlarda bir de çocuklara sardılar mavi balina yetmedi bir de bunu çıkardılar.

    http://www.yazimbari.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hiç anlamıyorum hangi beyin hangi amaçla yapar?
      Ben de ‘biz bunları yayıp olaylara alet olmayalım’ diye yazmak istedim.

      Teşekkürler

      Sil
  4. Bilgilendirme için çok tesekkurler😉

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir yazı olmuş,emeğine sağlık annem. Yazının en önemli kısmı bence araştırmadan yapılan paylaşımlara değindiğin noktadır. Bunu iyi birşey yuapar gibi yapıyoruz hemde biraz daha dikkatli olmakta fayda var gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sevgili Cahil, hepimiz iyilik yapma amacıyla ‘bir an önce paylaşıp bilgilendirelim aman herkes dikkatli olsun’ amacıyla, tabii ki kötü niyet gütmeden, paylaşıyoruz ama gel gör ki oluşturanın arkasındaki amaç o kadar iyi niyetli değil... Dediğin gibi ‘araştırmadan yapılan paylaşımlar’ sebebiyle aslında bi sebep olmuş oluyoruz...
      Aman dikkat...

      Seni görmek güzel, sevgiler diliyorum ❤️

      Sil
  6. Aileler için çok güzel bilgilendirici bir yazı olmuş :) Bir de bizim insanlar işi,felaket tellallığına kadar çeviriyorlar :) Severiz abartmayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle Yurdagülcüm... İyi niyet var aslında altında ama fark etmeden içeriği biz paylaşmış oluyoruz :(

      Sil
  7. Momo hakkında hiç bilmediğim şeyleri öğrendim Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Pınarca

      Sil
    2. Böyle güzel yazıların devamını bekleriz, Dağınık Anne.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederimmmmm :))) Mutlu oldum!

      Sil
  8. Merhaba...Günümüzün en büyük sorunlarından biri bilgi kirliliği.İnternet bir çok bilgiyi barındırıyor ve hızla yayıyor.İşte bu noktada kontrol mekanizmaları yetersiz.O zaman çocukları koruma konusunda ailelere çok iş düşüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle sevgili camgüzeli,
      Teknolojinin en büyük dezavantajı da bu. Daha da büyük dezavantajı bu çağda ebeveyn olmak :)
      Gözümüzü her daim dört açmak zorunda kalıyoruz. Teknolojinin imkanlarını kısıtlamadan ama zararlarından uzak tutarak?
      Kolay gelsin hepimize...
      Güzel yorum için teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Amin kızım. Daha nelerle karşılaşacağız acaba? Anne ve babalara yazın örnek olsun. Bu konuyu irdelediğin için teşekkürler Elif'im. Sevgiyle kucaklıyorum kızımı ve Atakan'ı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım ablacım!!!
      Ben de her geçen gün daha da şaşırıyorum! Bunlar sadece bildiklerimiz, kimbilir bilmediğimiz neler neler oluyor Allah korusun hepsini :(
      Biz de seni çok öpüyor ve saygılar sunuyoruz canım ablam ❤️

      Sil
  10. Teknoloji kaynaklı ne kadar çok tehdit var değil mi? İnternetin olduğu her cihaz bir tehlike oluşturuyor... Okuldaki öğretmenlerin hassasiyeti takdire şayan. Tebrik ediyorum onları. Momo'yu ben bir kitap kahramanı sanıyordum. :) Yazın sayesinde onunla tanışmış oldum. Bilgilendirme için teşekkür ediyorum. Bizim çekirdek ailede etkilenebilecek kimse yok ama tanıdıklarımız için Momo konusu aklımda olsun.
    Sevgiler diliyorum canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Zülalcim, bu güzelim ismi ona verdikleri için ben de çok üzüldüm :( Biliyorsun ‘Momo’ kitabı en sevdiğim ve her yerde tavsiye ettiklerimden! Bir de trt çocuk’un güzel bir çizgi filminin kahramanı... Hoş olmamış o yüzden.
      Evet teknoloji artılarının yanında tehlikeleriyle de geliyor, hep tetikte olmamız lazım!
      Ben de sevgiler gönderiyorum, çok teşekkürler güzel yorumun için ❤️

      Sil
  11. Duyduğum ama bilgi sahibi olmadığım bir konuydu, çok rahatsız edici, böyle şeyler tüm çocuklardan uzak olsun
    takip ettiğiniz için teşekkürler, ben de takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin! Kesinlikle!
      Ben teşekkür ederim, hoşgeldiniz.
      Sevgiler

      Sil
  12. bu konuyu merak ediyordum. Teşekkürler bilgilendirme için

    YanıtlaSil
  13. Çocuklarımızı öyle korkutuyoruz ki ne yapacaklarını şaşırıyorlar ne yazık ki bu konuda da uyardım ama bakıyorum çocuğa biri tatlı kız falan dedimi koşa koşa gelip haber veriyor.Haber versin güzelde ne yapıyoruz biz bu çocukların masumluklarına korku içinde büyütüyoruz.Bu arada takibe aldım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kıyamam hiçbirine... Kesinlikle çok haklısın Kelebek Etkisi... :( Elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz ama bir yerde de paranoyaya bağlanıyoruz. Bu dengeyi kurmak oldukça zor. İnşallah güzel bir denge içinde ruh sağlığı yerinde bireysel yetiştirebiliriz. Böyle olduğundan kendileri de tuzağa düşmeyecektir. Emanetleri Allah’a...
      Teşekkür ederim katkın için, benden de sevgiler

      Sil
  14. Özellikle whatsapp üzerinden çokça paylaşıldı.Tabi bizde o zamanlar bir oyun olduğunu sandığımızdan küçükleri uyarmıştık.İnternet gerçekten çok büyük bir tehlike.Araştırmadan sadede paylaşım yapıp durumu daha da kötüleştiriyoruz:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında bu bir whatsapp yayılımıymış. Paylaşıldığı gibi video dağılımı değilmiş. Video olarak dağıtılan ve küçük çocukları hedef aldığı söylenen şeylerin aslı çıkmadı (içim ürperdi cidden).
      Gerçekten uçsuz bucaksız bir alan internet... :(
      Biz bile gördüğümüz şeyin etkisinde kalıyorken onlar için daha zor.
      Çok teşekkür ederim Nuroviç.

      Sil
  15. İlginç bir yaklaşım yapmış, gerçi çocuklara ulaşıp bunları yapmak belirli bir kitleye acı çektirme teorisine uygun. Bu konudan ders alarak farklı konulara bakışımızı değiştirmekte fayda olduğunu anladım uyarıcı bilgiler için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir değerlendirme yapmışsınız evet kesinlikle çok haklısınız! Biz bu amacı anlayamasak da böyle bir psikoloji var. Tuzağa düşmemek ve düşürmemek için uğraşmaya çalışıyoruz :(
      Teşekkür ederim güzel mesajınız için Mevlana.

      Sil
  16. Bir bahar mimi hazırladım size de pas ettim cevaplarsanız sevinirim :)) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimleri çok çok seviyorum :) Geç yaparım genelde ama yaparım! Çok teşekkür ederim mutlu oldum sevgili İstiridye Avcısı ❤️

      Sil
  17. Canım yaa bu teknolojinin abuk yanlarından nefret geldi. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar Kırmızılım! Böyle güzel bir şeyi kullanma amaçlarını gördükçe sinirlenmemek elde değil :( Ne yapacağımızı şaşırıyoruz!
      Özledim seni... iyi ki geldin... ❤️

      Sil
  18. Adsız14:17

    Selamlar sizi takipteyim sizde beni takip ederseniz çok sevinirm :) bu arada blogumda bir mim paylaştımda cevap verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar! Geldim ben de ve çok beğendim mimi! Filmler diziler benlik! Bu konuda yayınlarım da var blogumda :) Yapabilirim inşallah.

      Sil
  19. Oldukça anlamlı ve içerikleri insana ulaşan bir blogunuz var.Takibe aldım,sizi de beklerim.Sağlıcakla Kalın...
    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. Oğlum görmeden etmeden korkar oldu bir ara..okuldan duymuş..ben de salak gibi anltıp açıklarken gösterdim resmini bak sanat eseri bu diye.. resimden daha da korktu :( sonra zamanla azaldı ama maalesef hala arada bri karanlık korkusundan bahsederken ya momo varsa demiyor mu yıkılıyorum.. insanlar nasıl bu kadar kötü kalpli olabiliyor anlamıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. ❤️
      Estağfurullah! Ben de o ‘mantıklı’ anne grubundayım 😄 ‘Bak korkulacak bir şey yok’ derken farkında olmadan daha da korkutuyoruz değil mi???
      İnsanların bunu neden yaptıklarını hiçbir zaman anlamayacağım! Hele ki çocuklara... Nasıl bu hale gelebiliyorlar!!!??

      Sil
  21. Gün geçmiyor ki yeni tehlikelerle karşılaşmayalım, zor zamanlardan geçiyoruz dikkatli olmalıyız teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dijital çağda öngöremediğimiz ve önleyemediğimiz daha neler çıkacak kimbilir?
      Dediğiniz gibi çok zor zamanlar... Bizlere çok iş düşüyor :(
      Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.