9 Haziran 2016

FIRINDA YUMURTALI EKMEK TARİFİ (BEBEK İÇİN +12 AY)

sağlıklı yumurtalı ekmek
FIRINDA YUMURTALI EKMEK
Yumurta, anne sütünden sonra en besleyici gıdadır. Her bebeğin ve çocuğun mutlaka yumurta tüketmesi gerekir.
6 aydan sonra çeyrek yumurta sarısıyla başlayan yumurta macerası 12 aydan sonra tüm yumurtaya kadar çıkar. 

Çocuğunuz seviyor ve yiyorsa çok şanslısınız. Benim oğlum da bir süre severek tüketmişti. Sonrasında yememeye başladı ve ben de alternatif üretmeye başladım (göze göz dişe diş). 

Bu alternatiflerden biri de 'fırında yumurtalı ekmek'. Yine ekmek zaafından yararlandım. 
Biliyorsunuz yumurtalı ekmek normalde yağda kızartılarak yapılır. Ancak, kızartma zararlı olduğu için fırında yaptım, çok da lezzetli oldu, size de tavsiye ederim. 
Diyet yapanlar için de güzel bir tarif. Ekmek olarak istediğiniz kepekli veya tam buğday ekmeğini kullanarak aynı tarifi uygulayabilirsiniz. 

Yumurtalı ekmek ile bayat ekmeklerinizi de değerlendirebilirsiniz. 

İlk önce dilim dilim denedim. Ancak daha sonra kenar kıtırlarını daha çok sevdiğini fark edince ekmeği çubuk çubuk doğradım. Bu sayede daha çok yumurta yiyebiliyor. 

iştahsız çocuk yumurta
FIRINDA YUMURTALI ÇUBUK EKMEK

FIRINDA YUMURTALI EKMEK TARİFİ (BEBEK İÇİN +12 AY)

  • Ekmek (veya benzeri hamur işi)
  • 1 ya da 2 adet yumurta (ekmek miktarına göre)
  • 1 kaşık sarımsaklı zeytinyağı (ilgili yayınıma bakabilirsiniz, yoksa sade zeytinyağı)
  • Üzerine sürmek için tereyağ
  • Baharat (zevkinize göre karabiber, kimyon, kırmızı biber, kekik...)
  • Susam veya çörek otu (isteğe bağlı)
  • Tuz (isteğe bağlı, ben eklemedim)

YAPILIŞI:
Yumurtayı çırpın. 
Sarımsaklı zeytinyağı ve baharatları ekleyin. 
Fırını 180-200 dereceye ayarlayıp ısıtın. 
Ekmekleri (veya kullandığınız hamur işini) istediğiniz şekilde dilimleyin veya çubuk şeklinde veya küp küp doğrayın. 
Fırın tepsinize yağlı kağıdı yerleştirin (gerekirse siz de yağlayın).
Ekmekleri hazırladığınız karışıma her tarafı ıslanacak şekilde bulayın ve fırın tepsisine dizin. 
Üstlerine küçük küçük tereyağ parçaları bırakın. 
İstiyorsanız susam ve çörekotu da ekleyebilirsiniz. 
yumurtalı ekmek
FIRINLAMA ÖNCESİ
Isınmış olan fırında 180 derecede, kontrol ederek, üzerleri kızaracak kadar 10-15 dakika pişirin. 

bebek için yumurtalı ekmek
YUMURTALI EKMEK DİLİMLERİ
Çok kıtır sevmiyorsanız karışıma biraz süt ilave edebilirsiniz. 

Afiyet olsun!

Yorumlarınızı bekliyorum...

Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

67 yorum:

  1. Adsız13:31

    dağınık fırında yapmadım hiç bende kıza yapıyım bi ara çok seviyor oda yumurtalı ekmeği. eee nede olsa babası yapıyor. eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kural, tabi baba yaparsa her şey yenir! Hele de kızına yapıyorsa ;)) Ah o baba-kız ilişkisi.. Allah bozmasın!
      Tavsiye ederim, kızartmadan daha sağlıklı! Benim her şeyi yemeyen cins gurme eşim bile beğendi :D Ben de daha çok sevdim.. Kızartınca bir süre sonra yumuşuyor ya, bunda öyle olmadı.
      Teşekkürler ;)

      Sil
  2. Aa bu ne iyi fikir, kızartma çok yağlı diye yapmıyordum pek, fırında olacağını düşünmemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Handan, ben de artık oğlumdan sonra sağlıklı tariflere yöneliyorum sadece, onun da yiyebileceklerini yapıyorum :)
      Hatta ekmeği de seçersen diyet kahvaltı bile olur ;)

      Sil
  3. Annem bunun üstüne beyaz peynir koyar fırına oyle verir. O da cok leziz: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet Şapşik! Bir de peynirli, maydanozlu, yumurtalı ekmeğimiz var.. Ben de bayılırım :)
      Bu sadesi, oğlana da yedirebilmek için ;) Bunun üzerine bir de peynir koysam ayıklar hepsini :D
      Teşekkürler

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım.
    Bu yumurtalı ekmeği biz genellikle hafta sonu kahvaltılarında yaparız. Büyük küçük hepimiz büyük bir zevkle yeriz. Ben ara ara tavada da yapıyorum. Tavada yapılınca biraza daha fazla yağ çekiyor. En güzeli seninde yazdığın gibi fırında yapılanı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tokideki Ses :)
      Evet tavada yağlı oluyor ve kızartma sağlıksız diye fırında denedim ve bayıldık, tavsiye ederiz.
      Hem de hepsini aynı anda pişirme şansı oluyor :D
      Biz de çok seviyoruz! Senin de eline sağlık ;)

      Sil
  5. Çok iyi fikir.Hem de düşük kalori :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yurdagül hnm, diyet için de çok uygun ;) Oğlumdan sonra sağlık fışkırıyor evden :D
      Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  6. Ben ilk sefa üniversite de yemiştim ve bayıldım tabi kızartılmış halimi fırınlanmış halimi onu bilmiyorum :)
    Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neslihan, çok büyük ihtimalle kızartılmıştır. Hep öyle yapılıyor çünkü, o hali de lezzetlidir ancak oğluma yediremiyorum :) Bu daha sağlıklı olanı ;)
      Çok teşekkür ederim!
      Sevgiler ;)

      Sil
  7. Elinize sağlık. Bunun gibi biz de yapıyoruz ama kendimiz yiyoruz))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha Sercan Durmaz :D Evet biz de kendimiz de yedik afiyetle :) Eşim her şeyi sevmez o bile sevdi... Sizin de elinize sağlık ;)

      Sil
    2. Ve teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  8. Juniorun kaçışı yok annesi daha cin =))) O tabak bitecek ;)
    Ellerine sağlık, ruh ikizim, süper bir yayın olmuş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sorma Fenom her gün ne üretsem de yedirsem diye ne hallere geldim :D Her geçen gün başka bir şeyi yemeyi bırakıyor, biz de yenisini üretmeye çalışıyoruz. İştahsız çocuk yaratıcılığa çok iyi geliyor :D
      Teşekkür ederim ruh ikizim! Sen beğenirsen ben daha da mutlu olurum ;)

      Sil
    2. Ah yaa kıyamam ruh ikizim yaa! =(((
      Allah'tan yaratıcı, üretken ve pratiksin, güveniyorum sana ;)

      Sil
    3. Sen birazcık yakın otursaydın tüm yemeklere sendeydik :D Sağol Fenom :)

      Sil
    4. Belki yakınlaştırır dağınık belli mi olur 😉

      Sil
    5. İnşallah Fenom 😍

      Sil
  9. harika bir tarif hafta sonu deneyeceğim bunu fırında hiç yapmamıştım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Audrey :)
      Ben de daha önce hiç denememiştim, oğluma yumurta yedirebilme savaşlarımda çıkardım ortaya ;)
      Ama çok beğendik, tavsiye ederim. Yaparsan yorumunu bekliyorum ;)

      Sil
  10. Komşum yumurta sevilmek mi yahu hele de yumurtalı ekmek 😍 ama ben fırında bekleyemem sabırsızım en iyisi hemen yağda kızartmak mantığındayım diyet yapanlara lafım yok 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha komşum :D Hemencecik oluyor fırında da :) Ben tam pişsin diye (oğlum için çiğ kalmasın) biraz fazla bekletmiş olabilirim. Yoksa hemencik olur! Hem fazla sayıdaysa kızartmadaki gibi tavanın başında kalmazsın hepsi bir arada olur ne dersin ;)))

      Sil
    2. Ne oldu komşum, sen anne ıle kapisabilecek misin tecrübe bu 😂😂😂

      Sil
    3. Ahahahahha Feno valla Dağınık'ın yorumundan sonra tavamız bile hayata küstü o derece 😂😂 Daha da kızartmam :D

      Sil
    4. Ahahaaa yaa komşum o kadar mı 😂😂😂

      Sil
  11. ummm çok severek yapıp yerimmm bunu bennn 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ummmm Mervecim şimdiden eline sağlık çook teşekkür ederim :D
      Senin de şimdiden eline sağlık ;)

      Sil
  12. Harika bu ya... benim kız zaten yemiyor yumurta, oğlum yiyordu onu da bozdu;))) ben sevmem, ben yemem diye Kaan da simdi ittemiyom( istemiyorum) diyor;) bunu hemm en yarin sabah deniyorum. Eline ve de aklına saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne Güncesi, ben de korkuyorum biraz daha aklı erdiğinde babasını örnek alacak diye :(
      Evet yumurta yemedikçe değişik tarifler deniyorum, yumurta yemeleri lazım...
      Deneyebildin mi? Sevdiler mi?
      Çok teşekkürler ;)
      Kayıpsın bu aralar, özlettin ;)

      Sil
  13. Küçükken annem çok yapardı görünce nedense bir duygulandım. :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizkızı o duygulanmayı ben de yaşadım şu an :) Bir yazı, bir fotoğraf nerelere götürüyor değil mi bilinçaltından?
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Pazar günü deneyeceğim dağınığım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah hoşgeldin!!!! Teşekkürler :)
      Dene dene diyeceğim de denedin mi acaba merak ettim :D

      Sil
  15. Pazar günü deneyeceğim dağınığım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de oğlana yapıyorum bundan. Ama bana teflon tavada çok az yağla yapması daha kolay geliyor. Ayrıca biz 12 ayı beklemedik yumurtanın tamamı için. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Çay Molası.
      Tavada yine de kızartma oluyor diye fırın denedim ben, sevmeseydi o olasılığa doğru da kayardım herhalde ;)
      12 aydan önce beyazdaki kalsiyumdan dolayı önermiyorlar ama hep söylediğim gibi her bebek kendine özgüdür. Kendi kuralları vardır. Biz de tariflere süt koymaya, domatese, portakala erken başladık mesela ;)
      Afiyet olsun hepsine, şifa olsun!

      Sil
  17. Kızartılmış hiçbir şeyi sevmiyorum Dağınık. Tam bana göreymiş, hem de pratik... :)) Yaparım ben bunu. Kore Fenomeni'nden de böyle halka inebilen tarifler bekliyorum. Hep burjuva, hep burjuva...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahahaa Blana :D Çok güldüm! Fenom azıcık halka inebilse şimdi kafemizde oturuyor olurduk :D Burjuva o gelemez böyle şeylere :P hahah sen bana takıl diyorum bak :D

      Kızartma da sevmiyorsan (kesin kokusu yüzündendir değil mi :P) bu hali çok güzel Blana bak dene yaz bana sonra ;)

      Sil
    2. Kızartılmış sevilmez mi koç, yaaa, kuru kuru nereye kadar bi yağ olacak, bi akacak 😂😂😂 nemli tutar bak sıkıntı burdaymış meğer 😂😂😂😂
      Feno yurdum insanı zaten de ben gurme tarifler yazıyorum ondan oluyor bi kere ahahaaaaa 😂😂😂😂

      Sil
    3. Dağınık anca biz otururuz o kafede işte, oysa ben insanlara hizmet ve maddi getiri istiyorum 😂😂😂
      Nem için kokusuna katlan blana bak yumuşaçık ten kabarık saç 😂😂😂

      Sil
    4. Ahahahha Fenom 😂 Olsun biz otururuz lak lak ederiz işte, yemekler yapar blogta paylaşırız :D

      Blana evet ya zor o zor :)

      Sil
  18. blogunuzu bulduğuma ve takibe aldığıma mutlu oldum neşemi yerine getirdiniz çok samimi ve yararlı paylaşımlarınız var umarım etkileşimde oluruz :)
    http://kelebektavsiye.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elif Aksu hoşgeldiniz, teşekkür ederim çok mutlu oldum yorumdan :)
      Ben de takibe aldım, yorum ziyaretime de geleceğim ilk fırsatta ;)
      Neşeniz bol olsun!

      Sil
  19. şu hayatta en sevdiğim bikaç yiyecek arasında bu yaa ne bebek yemeğiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha Deep :D Bebek için değil değil bak biz de hapur hupur yedikkkk sen de yap yeee :))) Minnak varsa kıyıda köşede (senin güzel komşularında) ona da itinayla yedir :D
      Ben de bayılıyorum.... Hele zeytinle :S

      Sil
    2. aaa du ben de peynir ve bal ile sefiyoom :)

      Sil
    3. Bu ne hız Deep :D PEYNİR BAL MIIII?????? GEL GEL GEEEEEEL :D Sen de mi peynir bal yiyenlerdensin!!! BAYILIRIMMMMM! Tabi ki de peynir bal (sıcakta bal da yumuşayacak :P) üzerine zeytin de koy ama bak tamamlansın...
      Ah Deep naaaptın sen şimdi :D
      Nasıl canım çekti :S

      Sil
    4. Deep in suçu ne sen yapmışsın ki dağınık, coşturmussun 😂😂😂

      Sil
    5. Ama peynir dedi bal dedi Fenom ;D

      Sil
  20. Tarif bebekler için ama ben de ralibim. :) çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha :D Yok Nahide hnm aslında herkes için de bebeklere de uygun :D Yoksa biz de hapur hupur yedik acımadık :P
      Çok teşekkür ederim :))))

      Sil
  21. Çok severim elinize sağlık, takibe aldım sizi bana da ziyarete beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Yeliz :) Çok teşekkür ederim, gelirim ben de hemencik!

      Sil
  22. Yumurtalı ekmeği zaman zaman bende yapıyorum. Sarımsak tadını güzelleştiriyor. Bizimkiler kızartmasını seviyorlar. Yağda kızartıyoruz mecburen. Fırın daha iyi ama katılıyorum... Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aah ah Zülal! Sarımsaklı ekmeğe de bayılırım ;)
      Genelde kızartması yapılıp seviliyor ama bu da alternatif olsun, eşim bile yedi :D
      Çok teşekkürler ;)

      Sil
    2. Sarımsaklı ekmeğe ben de bayılıyorum offf 😂😂😂

      Sil
    3. Hiç şaşırmadım ruh ikizim :D

      Sil
  23. ben çok seviyorum bu yumurtalı ekmek olayını. hem bayat ekmekleri değerlendirmek için harika oluyor. elinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evrim :) Sana da yapmayı çok isterdim! Evet bayat ekmekler de hem ziyan olmuyor hem de lezzet kazanıyor! Çok teşekkür ederim!!! :)

      Sil
  24. Benim kizim da hiç sevmez maalesrf baska yemegin içinde de kokusunu alip yemiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O çok zormuş Derya! Kokusunu alıyorsa işin zor cidden üzüldüm.
      Senin yaratıcılığının daha da üst seviye olması lazım o zaman :S
      Beze fln yer mi ki bak aklıma geldi?

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.