24 Ekim 2017

BEBEK ve ÇOCUK AKTİVİTE ÖNERİLERİ (+12 AY, +18 AY +24 AY, +36 AY)

Bu seferki aktivitemiz sağlıklı beslenme üzerine oldu. Sebzeleri tanıma, farklarını anlama, faydalarından bahsetme. En sonunda da başka bir etkinlikle birleştirdik daha da keyifli oldu :) 

Biliyorsunuz yaz mevsimi meyve ağırlıklı, kış mevsimi ise sebze ağırlıklı bir mevsim. Yazın nasıl rengarenk meyvelerle şenleniyorsak kışın da bizi aynı şekilde sebzeler karşılıyor. Ben yazın son kalan doğal kabaklarını buzluğa atmak üzereyken oğlumla sohbet ediyorduk. Sonra kabak ve salatalık arasındaki benzerliğe geldi konu; çünkü bir kitabında ikisinin çizimi çok benziyor ve haklı olarak karıştırıyordu. Hemen ikisini de çıkarıp gösterdim. Ardından 'aslında şu an buzdolabı bir sebze cenneti, neden sebze öğrenme oyunu oynamıyoruz' dedim. 

Sırayla kabak, salatalık, pırasa, havuç, soğan, sarımsak, patates, domatesbiber elime ne geldiyse çıkararak güzelce yıkadım. 

Sevimli doğrama tahtamızın üzerine güzelce dizdim. Hepsini tek tek inceledik, konuştuk. 

Sıra oyunlarımızı üretmeye geldi. Aklıma gelenleri yazdım, kalanı sizin hayal gücünüze bırakıyorum:

OYUN ÖNERİSİ -1
🔺 Gözlerimizi kapatıyoruz. 
🔺 Elimize bir sebze alıyoruz. 
🔺 Dokunarak hangi sebze olduğunu bilmeye çalışıyoruz. 

Tabi ki kendisi hile yapıp gözünü açıyor :) 
Siz de gözlerinizi kapatıp ondan size bir sebze seçip vermesini isteyin. Siz gözleriniz kapalı bir şekilde sebzeyi bilmeye çalışırken daha çok eğleniyor 💙

OYUN ÖNERİSİ -2
🍆 Bir torbaya sebzelerimizi dolduruyoruz (bez torba olursa daha güzel olur). 

🍄 Seçmesi gereken sebzenin ismini söylüyoruz.

🌽 Bakmadan, eliyle torbanın içini karıştırarak o sebzeyi torbadan çıkarmaya çalışıyor. 

🍋 Tabi ki yine hile yapıp gözünü kaydırıyor ama biz fark etmiyoruz :)


OYUN ÖNERİSİ -3
🍄🍅🍈
Bizde tam olarak bu sebzelerden oluşan güzel bir PuzzleAdam puzzle'ı var. Sanırım KitapYurdu'ndan almıştım. Bu puzzle'ı birlikte tamamladık. Sonrasında gerçek sebzeleri puzzle'daki resimlerin üzerine yerleştirdi :) Puzzle'daki sebzelerin aynısını seçmem tamamen tesadüf! Ama çok şık olmuş değil mi?
Sonrasında o minik elleri afiyetle yiyoruz tabi ki... Tam mevsimi!

Sizde de: 
Puzzle/Yapboz 
Kitap 
Fotoğraf 
Eşleştirme kartı 
Gazete
gibi sebze resimleri olan kaynaklar varsa eşleştirmelerini isteyebilirsiniz? 
Hatta yoksa kendiniz bile çizebilirsiniz?

En eğlencelisi bu kısımlar çünkü :)


OYUN ÖNERİSİ -4
Sebzelerden irili ufaklı ikişer tane seçip karışık halde önüne koyarak eşleştirmesini istiyoruz. 


Tabi ki oyun önerilerini artırabilirsiniz. 

Bunları yaparken sebzelerin faydalarını anlatmayı unutmadık tabi ki! Hepsinin çok faydalı olduğunu, onları yedikçe ne kadar güçlü kuvvetli ve sağlıklı olacağımızı, hangi hayvanların hangisini çok sevdiğini her fırsatta vurguladık. 

Havuç yedikçe evde zıp zıp zıplıyoruz zaten...

Bizim ufaklık bu oyuna bayıldı. Oyunu uzun süre oynadık, bittikten sonra artık sıkılmıştır diyerek sebzeleri dolaba kaldırdım. On dakika sonra 'sebzeler nerede' diye bir arayışı vardı görmeniz lazım :) 

Bir de tek tek sayım yapıp hesap sordu! Kabağı buzluğa kaldırmıştım, buzluk poşetinden aynen geri çıkarmak zorunda kaldım :) 

Umarım sizinkiler de sever. 

Tabi aynı oyun meyvelerle de oynanabilir. 

Bol gülücüklü aktiviteleriniz olsun! 
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

14 yorum:

  1. Bu güzel etkinliği oğlumla yapalım biz de. Gözü kapalı bir şekilde sebzeleri tanımaya çalışmak eğlenceli olacaktır. Teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nahidecim, evet çok eğlendi, o kısmı bize yaptırmak daha da hoşuna gitti :)

      Sil
  2. Ama bu oyunlar cok guzell 🙈Hemn vevegı olanlara bunu atıyorum, evde mutlaka denemelıler😍 Tesekkur ederz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında senin de işine yarayacak gibi Şeydacım ;) Teşekkürler <3

      Sil
  3. Oyuncaklara hiç gerek yok aslında değil mi? Buzdolabının kapağını açmak yeterli güzel zaman geçirmek için. Eskiden bende sebze ve meyvelerden faydalanıyordum. Gözünü kapatıp meyve bulma oyununu oynamamıştık ama. Hayal gücünün önemi burada kendini gösteriyor...
    Sevgiler diliyorum Dağınık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Zülalcim! Bunu fazlasıyla yapıyorum sanırım :) Mutfakta dibinde dolaşan minik bir şey olunca ister istemez buzdolabı ve diğer dolaplardan bir sürü oyun çıkıyor :D
      Neredeyse kendisi de bir mutfak blogu açacak durumda yakında :D
      Senin eline su dökemeyiz tabi ki!
      Çok teşekkür ediyorum

      Sil
  4. ben de deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif alırsınız umarım, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Bu etkinlik Önerileri bir Harika . Çok teşekkürler . Yarın yapmaya başlayacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, yapabildiniz mi merak ettim :)

      Sil
  7. Çok eğlenceli görünüyor😊 oğlum büyüsün biz de oynayalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıkla büyüsün inşallah :) Teşekkür ederim

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.