14 Kasım 2017

BEBEK VE ÇOCUKLARIN UYKU KALİTESİNDE YATAĞIN ÖNEMİ


Uykusuz bebek büyütmenin zorluğunu ancak uykusuz bebek büyüten anne babalar bilir. Hele ki bu uykusuz bebek, çocukluk dönemine de "uykusuz çocuk" olarak devam ediyorsa... 

Uyku, yetişkin bir insan için bile vazgeçilmez bir ihtiyaçtır. Vücudun her şey için uykuya ihtiyacı vardır. Elektronik bir eşya için "şarj" ne demekse, vücut için de "uyku" odur. Uyku kaliteniz ne kadar düşükse yaşam kaliteniz de o derece hasar görecektir. Evet, yaşadım ve biliyorum maalesef. Bu sebeple tüm yeni anne-baba adaylarına öncelikle "sağlıklı" sonra "uyuyan" bir bebek dilerim :) 

Onun uykuya dalabilmesi, uyurken rahat ve huzurlu olması, bu sayede uyku süresinin uzaması çok önemli. Uyku ile ilgili söylenecekler asla bitmez ve bu tavsiyelerin çocuk ile ilgili olanlarını maalesef genelleyemezsiniz. Biz bu tavsiyelerin hepsini tek tek çürüterek bu yaşa geldik: "her çocuk aynı değildir". 
Uyku konusunda yazmak için çok gidip geldim. Çok yazıp sildim. Bu konuda en dertli annelerden biriyim. Fakat "uyku" konusu, yazmak için çok uzun, zor ve hassas bir konu. Bu sebeple her annenin ortak derdi olan, uyku sorunu sebebiyle benim daha da hassas olduğum, "rahat yatak bulmak" konusunda kendi tavsiyemi paylaşacağım.  

Pamuk, oğlum ile ilgili konularda benim hep birinci tercihim olmuştur: Kıyafet, eşya, oyuncak, yatak... Hem geleneksel olması, hem doğallığı, hem hava geçirgenliği sebebiyle terletmemesi, hem terlediği durumlarda terini emmesi, hem yumuşaklığı sebebiyle... Yatağını seçerken de yine pamuk olmazsa olmazımdı. 

Kendim de -oğlumdan bağımsız- uyku bozukluğu yaşayan biri olarak seçilen yatağın uyku kalitesindeki önemini bizzat deneyimledim. Rahat etmediğiniz, sağlıksız bir yatakta uyanmak gün boyu ağrılı, yorgun, sinirli olmanıza yol açıyor. Bunu bildiğimden oğlumun yatağını seçerken çok araştırma yaptım. Bebek beşiğinden başlayarak şimdiki yattığı yatağa kadar hep ince eleyip sık dokudum. 
Benim araştırmalarım Yatsan bebek yatağı ile sonuçlandı. Hem pamuk olması, ama aynı zamanda da çift taraflı kullanımla yün tarafının da seçilebilmesiyle yaz-kış geçişlerinde kolaylık sağlaması, Bonbon'da yıkanabilir kılıf olması (😉) fazla düşünceye yer bırakmadı (Bonbon ismi çok şirin değil mi?). Ama üzülmeyin, yıkanabilir kılıf olmayan model olsa da alezleri mevcut 🙂 Siz de isterseniz yukarudaki bağlantıdan yataklara göz atabilirsiniz. Farklı ebatlar var merak etmeyin, sayfaya ilk girdiğinizde bütün yataklar tek ebatmış gibi gözüküyor (ben öyle sanmış ve üzülmüştüm) ama ürün detayında istediğiniz ebatı seçebiliyorsunuz (bu benim için önemli, özellikle büyüyen yataklarda iki boya birden ihtiyaç oluyor çünkü).
İnternetten sipariş ettiğinizde 24 saat içinde kargoya teslim edilip kapınıza geliyor.        

Oğlum kendi kendine uyumaya başlasa da ilk yatışında ben de bir süre onun yanında uzanıyorum. O yüzden yatak kalitesini bizzat kendim de onaylayabilirim. Gerçi sırf bu yüzden yanında uyuyakalıp sonra yatağıma gitmek sorun olduğundan bu benim için bir şikayet konusu sayılabilir ama olsun 😴 

Umarım siz de memnun kalırsınız. Keyifli, huzurlu, taptatlı rüyaları(nız) olsun...

💤💤💤💤
🛏🐻🐨🛌
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

10 yorum:

  1. Anne ve babalar için zorgu günler demek bebek demek :) bide dediğiniz gibi uyku sorunu varsa yandın :) keyifle okudum yazınızı sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Her şeyin başı sağlık kesinlikle! Ama ikinci sırayı "uyku" göğsünü gere gere alıyor :S Allah güç kuvvet versin ne diyelim :)

      Sil
  2. Ben bebek büyütmedim ama kendi çocukluğumdan biliyorum yatağın açık olması hoşuma gitmiyordu, illa kapalı olacaktı, öyle daha huzurlu ve güvende hissediyordum. Birde etrafımda sarılabileceğim bir sürü bebeğim olurdu. Birde Sıcaklık çok önemliydi benim için. Yatağım ne sert ne de çok yumuşak olmalıydı, Sıcak olması yeterliydi. Hafızam çok kuvvetlidir de ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu nasıl bir hafızadır sevgili Elif :D Korktum şu an :D Bakalım oğlum da hatırlayacak mı onun için bu kadar uğraştığımızı :D O zaman yatağı doğru seçtik desene <3 mutlu ettin beni :)
      Çok teşekkür ederim bu pek sevimli ve sıcacık yorumun için :) Huzurlu ve sıcacık uykular dilerim <3

      Sil
  3. Benim 11 aylık oğlumda da uyku sorunu var 15-20dk bilemedin yarım saate bir kalkıyor emiyor yatıyor gece boyu böyle ve toplamda uyuduğu saatte az. Demir eksikliği var ondan dolayı mı bilmiyorum doktor uyku için ilaç veriyor ama oda zararlı. Günlük uyuduğum maksimum 3.5saat, gündüzde bir dakika durmuyor oğlum. Çok zorlanıyorum. Bizde yataktan mı dedik işbirden güzel bir bebek yatağı aldık ama değişmedi artık alışkanlık oldu bu uyku rutini. :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Siz de mi Kırmızı :( Acaba saçlarımız yüzünden mi? Şaka bir yana okurken derinden hissettim... Evet yatak tek başına çözüm değil ama emin ol çok önemli bir faktör. Demir eksikliği ne kadar bilmiyorum ama ona bağlı olduğunu sanmıyorum. Emen bebeklerde uyanma daha fazla oluyor ama bunun için sakın kesme (bize bunu öneren de çok oldu neyse ki dinlemedim), bizimki normal yaşında sütü kestikten sonra da değişmedi, çocuk anne sütünden de olmasın. Yatmadan önce muhallebi tarzı daha doyurucu şeyler yedirmeye çalışırsan ilk uykusunu uzatmayı deneyebilirsin? İnan seni çok iyi anlıyorum :( Ve yaşı büyüdükçe uyanma araları uzayacak.
      Mail adresim daginikanne@gmail.com istersen mail yazabilirsin, detaylı konuşabiliriz, sana bazı sorular sorabilirim? En azından tecrübe paylaşımında bulunabilirim, bizimki 3,5 yaşında şu an.
      İstediğini sorabilirsin, en azından dertleşebilirsin, yaşamayan bilmez maalesef :( Migrenimin geçmemesinin en önemli sebebi :(
      Allah sağlık kuvvet versin!

      Sil
  4. Rahat rahat uyuyup tatlı tatlı sağlıkla büyüsün büyüsün bebişler..

    YanıtlaSil
  5. Dağınığım, yakışıklı bebişini pamuklara sarıp büyütüyorsun.O minnak ayaklardan öpüyorum onu.Allah nazarlardan saklasın.Desteğin için ayrıca çok teşekkür ediyorum.Her gün yeni bir şey öğreniyoruz ne diyelim ;)
    Güzel oğlunu da seni de öpüyorum kocaman canimm ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Aytülcüm hepimizinkini inşallah!
      Ben teşekkür ediyorum ve öpüyorum canım <3

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.