3 Ekim 2017

KİTAP YORUMU: PSİKİYATRİST (WULF DORN, PEGASUS YAYINLARI)



Wulf Dorn'un ismini sıklıkla duyduğumu inkar edemem. Ancak son kitap karar mercii her zaman sevgili Fenom ve Çidom olmuştur. Onlar benim tarzımı ezberlediler; neden keyif alırım, neden sıkılırım, neye dayanamam ve hangisinde empati yaparak hayatımı zehir ederim çok iyi bilirler.

Onayları akabinde Psikiyatrist ile başladım psikolojik gerilim uzmanının kitaplarına. 

Kitabı bitirmeden duramadım. Beni yerime çiviledi resmen! "Psikolojik gerilim" ne demek tam anlamıyla anladım! 

Bir kadın psikiyatrist; çok zor durumda olan, korkudan ne yapacağını şaşırmış, ağzını bıçak açmayan, konuştuğu ve görüldüğü anda Kara Adam'ın onu bulacağını söyleyen şiddetli travma yaşamış bir kadın hastasını, bu tür hastalara ayrılan özel bir odada ziyaret ettikten ve onu koruyacağına söz verdikten sonra, 
hiçbir şey eskisi gibi olmuyor...

Bir sabah hastasını odasında bulamıyor... 

Onu koruyacağına söz veren ve buna rağmen başaramayan psikiyatrist bundan sonra zor bir karar vermek zorunda: Ya bunu yapanı bulup kadını kurtarmalı ya da çevresindekileri dinleyip olayın peşini bırakmalı... 

Anlatmak zor. Kitabı mutlaka okuyun derim. Kafanızda sürekli soru işaretleri olacak, sonunu okumadan rahat edemeyeceksiniz. Sonunda ise....

Yazmayım :))


Kitabı bitirdikten sonra birkaç gün kendime gelemedim, beni resmen etkisi altına aldı. Wulf Dorn'u tebrik ederim! 

Arka ve iç kapak sayfası:


Yazar hakkında:

Kitabın geçtiği yer olan "Fahlenberg" ve Doktorun çalıştığı "Orman Kliniği (Psikoterapi ve Psikosomati Psikiyatri Hastanesi)" yazarın kendi yarattığı yerler ve diğer kitaplarına da ışık tutuyor. 
Bu sebeple yazarın kitaplarını okumak istiyorsanız bu kitaptan başlamanızda fayda var. 

Edebi yorumdan uzak olarak küçük bir not; 
Kitapta beni rahatsız eden tek şey Alman olan yazarın 'Doğu Avrupalı' tanımı yaptığı insanlardan çok hoşlanmadığının belli olmasıydı :) Sanırım bu grubun içinde biz de varız. 

Spoiler olamayacağı için yazıyorum; kitabın bir yerinde, bir karı kocanın Türkiye'ye turistik ziyaretleri sırasında, uyuyan otobüs şoförü yüzünden hayatını kaybettiği yazıyor. Bence bu detay çok gereksiz olarak kitaba eklenmiş. Nedense beni çok rahatsız etti. 

Merak etmeyin, bunu bilmenizin kitaba hiçbir etkisi yok :) Çok arada kalan fazla bir cümle. 

Bu sebeple yazar bu kitapta beni biraz irite etse de diğer kitaplarında bir daha böyle bir şeye rastlamadım (Karabasan hariç hepsini okudum ama onda da olacağını sanmıyorum). Belki o dönem başına bir şey geldi diye düşünüyorum? Ve zaten Almanya'da yaşayan Türk sayısı düşünülürse hepsinin bilinçaltında olumlu yer etmediğimiz kesin :) 
Dolayısıyla bu kitapla birlikte bu rahatsızlığım ve yargım sona erdi. Siz de yaşarsanız diye hem not düşmek hem de paylaşmak istedim. Bu sebeple kitabı bırakmayın ;) 

Benim gibi merak duygunuzu ayakta tutan ve sayfaları hızlı hızlı çevirdiğiniz bir kitap istiyorsanız 'Psikiyatrist'ten başlayarak Wulf Dorn kitaplarına göz atın derim. Ben arka arkaya aldığım seriyi bitirdim!! Bir tek 'Karabasan'ı almamıştım; çünkü Çido aralarında en az sevdiğinin o olduğunu söylemişti :) Vakit kaybetmek istememiştim ama elektronik kitabını buldum, sanırım onu da okuyacağım. 


Diğer kitaplarını da paylaşmaya çalışacağım. 

Wulf Dorn Serisi (bu sırayla okumanızı tavsiye ederim):
1. Psikiyatrist
2. Şizofren
3. Oyunbaz
4. Hain Yüreğim
5. Fobi
6. Karabasan

Keyifli, heyecanlı, gerilimli okumalar! 

-----
Şimdiye kadar paylaşabildiğim diğer kitap yorumları:

Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

22 yorum:

  1. Dağınık bu kitabı okudum ve yazarın uslübunu da sevdim. Yazar zaten mesleğiyle ilgili bir alan çerçevesinde yazdığı için de, roman gerçekçilikten kopmamış ama ben sonunda şaşırmamıştım :) Diğer romanlarını okumadım ama bu romanın sanki devamı da olmalı gibi geliyor.
    Yazarın Türklerden hoşlanmamasıyla ilgili de benim ilgimi çeken bir durum olmadı, algıda seçicilik olabilir tabi ki. Fakat, Almanya'da Türküm diye yaşayan büyük çoğunluğun halini görsen, hak verirdin ki vermişsin. Sorun sayılarında değil, kültürsüzlüklerinde malesef yoksa kafası çalışan, çalışkan düzgün Türkleri el üstünde tutuyorlar (misal kardeşim).
    Konusu itibariyle, seni hassaslaştıracağını düşündüğüm bir romandı bu ama sonuçta beğenmene sevindim. Ellerine sağlık... Öperim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanacım hoşgeldin ❤ Evet aslında diğer kitaplarda yer ve karakterler yaşamaya devam ediyor. Senin yaptığın yorumlar çokça gitmiş yazara.
      Bahsettiğim kısım çok gereksiz ilave edilmişti kitaba ve rahatsız etmişti beni ama diğer kitaplarda bir daha bu duyguyu yaşamadım, sevindim :)
      Hassaslık konusunu fark etmene çok sevindim ☺ yeni gelişmelerim var; gerçek olmayan konulara yavaş yavaş girebilmeye başladım :) Hala kötü oluyorum ama en azından gerçek olmadığını düşünerek kitap okuyabiliyorum 👍 Benim için büyük ilerleme 💪 Birkaç gün etkisinde kalabiliyorum evet ama bu şekilde atlatmalıyım bence.
      Güzel yorumun için teşekkür ederim canım arkadaşım ❤

      Sil
  2. Bana uzak bir tür, gerilmeyi değil galiba ağlamayı seçiyorum kitaplarda :)
    Yeniden sizleri okumak çok iyi geldi bana yalnız :)) Konuyla çok alakasız oldu gerçi ama olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebocum hoşgeldin ❤ Bunda gerilirken ağlatabiliriz de seni merak etme 😃 Bir kadın yeter ki ağlamak istesin :)
      Bu arada gerilimi korku tarzında değil, 'korku' sevdiğim bir tarz değildir ne filmde ne kitapta... Bir kadının çaresizliğini derinine kadar yaşıyoruz!
      Seni görmek bizlere de çok iyi geldi inan ❤❤
      Hep gel ❤ Konuyla alakalı olması önemli değil gülücük atsan da olur ;)
      Sevgiler ❤

      Sil
  3. Bazen gerilim türü romanları okumak beyin jimnastiğini de sağlıyor. Sakin bir zamanda okumak isterdim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sakin zamanda okumadım ama nedense zihnime çok iyi geldi :) Sevdiğim için galiba :))) Aynen dediğiniz gibi :)
      Çok teşekkür ederim ❤

      Sil
  4. Aslında o arada kalan cümleler yazarın ülkeme ve insanlarımıza bakış açısını net bir şekilde göstermiş. Yazarın kaleminin çok iyi olduğunu duymuştum, hatta geçen sene tüyap kitap fuarında imzası vardı. Gerçi gidemedim okurmuyum alırmıyım bilmem ama kitabın konusu bayağı ilgimi çekti . İşin içinde psikiyatrit de varsa ooo tadından yenmez :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dadından yiyemedim bir lokmada yuttum Hayelcim :D Ne güzel imzaya geldiğini bilmiyordum (Sanki tüm etkinlikleri biliyorum da bunu atlamışım gibi değil mi :)). Ama öğrendiğime sevindim teşekkür ederim.
      Aynen katılıyorum, minik minik cümlelerden mesajları alabiliyorsun. Bir an kendimi paranoyak sandım ama o ilave cümle rahatsız etti. Neyse sonra barıştık ;))) Diğer kitaplar da jet hızında bitti ;) Bir dene derim ;)))
      Teşekkür ederim ❤

      Sil
  5. Annem sen annesın bu tip kitaplardan uzak dursan, daha böyle mutlu huzurlu kitaplar okusan mesela :D

    Şaka bir yana bana uzak bir tür. Dikkatimi çekiyor bazen kitapçımda gezerken ama ne bileyim... Neyse güzel yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da kimler gelmiş kimler gelmiş :) Cahilcim hoşgeldin sefalar getirdin ❤
      Çiçekler böcekler fazla ilgimi çekemiyor ki benim :) Merakım cezbolacak, sayfalar hızlı çevirilecek, sürükleyecek :) Bir de ders kitabı gibi olmayacak :)
      Anne olduğum için asıl onları okuyamıyorum :D
      Cahilcim bir dene sen hemen de bitirirsin merak ettim yorumunu? Korku değil merak etme?
      Teşekkür ederim yorumun için ❤

      Sil
  6. Gerilimlerden çekiniyorum ya ben.Günlerce gözümün önünden gitmiyor o sahneler.Yine de not aldım :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım Yurdagüldüm ❤ Korku değil canım merak etme. Benim etkisinde kalmam biraz yeni yeni atlattığım empati hastalığım yüzünden :) Ben hala haber bile izleyemem. Kitaplara bile yeni başladım.
      Psikolojik gerilim olduğu için ve psikiyatrik klinikte geçtiği için tam senlik aslında tüm seri! Tamamen psikoloji üzerine. Ben bir şans ver derim? :)
      Sevgiler ❤

      Sil
  7. Valla Elif kızım, kendime bir okuyucu tutmak istiyorum. Artık şu gözlerimin harekete karşı duyarlılığı bezdirdi. Şimdilerde torunumun masaüstüne indirdiği Suç ve Ceza'yı okuyorum. Ben taktım Dostoyevski'ye. Hasta oldum anlatımına, tam benlik. Ama mutlaka bunları da okumalı. Belki torunum indirir bana internetten, hafta sonu geldiğinde isterim ondan. Emeğine, yorumuna sağlık. Geç görmüşüm mazur gör, seni çok seven ablan, annen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablacım, aslında gözlerin için ya normal kitap ya da e-book reader okusan? Diğerleri gözlerini yorabilir çok üzülürüm... Hem de Dostoyevski.
      Asıl sen beni mazur gör çok geç dönebiliyorum yorumlara.
      Bu kitaplar psiklolojik gerilim sen listenin sonlarına itekle ablacım şimdilik :) Senin gerilmeni istemem :)
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için <3

      Sil
  8. Güzel bir kitaba benziyor. Stephen King kitaplarını çağrıştırıyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Turgay Aksoy, Stephen King daha korku ağırlıklı yazıyor sanki, bu biraz daha psikolojik gerilime yönleniyor (ben pek korku okuyamıyorum :)). Stephen King kitaplarını denememle korkup bırakmam bir olmuştu diye hatırlıyorum.
      Seversen mutlaka tavsiye ederim.
      Yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  9. Merhaba Madam:)
    hain yüreğim adlı kitabını okumuştum . Ne kadar güzeldi :)
    Bir ara banada beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da aman kimler gelmiş :) Bizim gece prensesimiz dönmüş mü??? Zaten sorsalar sana en çok hangi kitabı uygun olur diye o kitap derdim sanırım. Tarzı en farklı olanı da oydu sanki :)
      Gelmem mi! Yavaş yavaş uğramaya çalışıyorum artık.
      Sevgiler uykusuza :)

      Sil
  10. çok heycanlı yazıyooo bu yazaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni benden aldı Deep seriyi bitirdim resmen :)

      Sil
  11. Tam benlik bir kitap :) teşekkkürler bulabilirsem muhakkak okjmak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzı beğendiyseniz hiç kaçırmayın derim :) Teşekkürler

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.