3 Kasım 2015

5 DAKİKADA HUMUS TARİFİ (PRATİK TARİFLER) (BEBEK İÇİN +8 AY)

 humus tarifi
Sıcak humusu çoook severim! 
Haşlanmış nohutunuz benim gibi hep buzlukta hazırsa mutfak robotuyla
5 dakikada (hatta daha kısa sürede) humus yapabilirsiniz.
Humus tarifi çok kolay olsa da evde yapımı yaygın olmadığından hep güzel bir alternatiftir :) Hem bayanlara hem erkeklere önerilir ;)
Hele sıcak humus'un sunumu da çok güzel olur (sıcak humus ilavesi aşağıda)...

Malzemeler:

1 su bardağı haşlanmış nohut
3 yemek kaşığı tahin
2-3 diş sarımsak
1 silme tatlı kaşığı kimyon (sevmiyorsanız az tutun)
Az karabiber
2/3 su bardağı zeytinyağı
Tuz (isteğe göre)
1/3 su bardağı su 

(Aslında bu miktarlarla da yine keyfinize göre oynayabilirsiniz: en sevdiğim tarifler bunlar ;))

Yapılışı:

Başlık açmaya bile gerek yok, tüm malzemeleri robota koyup çekiyorsunuz ;)))
Haşlanmış nohutunuz yoksa bir gece önceden ıslatıp ertesi gün haşlıyorsunuz. 
Ya da benim gibi "ne bir gece öncesi ya?" diyenlerdenseniz kesin düdüklü tencereniz vardır! Düdüklü tencerede pişene kadar haşlıyoruz ;) Daha uzun sürüyor ama olsun :)

Sıcak Humus tarifi (favorim):
Mümkünse küçük güveç kaplarına, yaptığımız humusu koyup, üzerine pastırma dilimleri döşeyip, en üste de tereyağ döküp (ufff canım çekti :D)
mikrodalga fırına veya fırına verip tereyağ birazcık cozurdayana ve humus ısınana kadar kısa süre bekletiyoruz.

Sonra o cozurdayan tereyağının tadını çıkarıyoruzzzz! Afiyet olsun!!!

Böyle bir fotoğrafım da vardı bulursam inşallah...

Benim oğlum da uyusa da artık eskisi gibi yemek keyifleri yapsam... 

Anneler için not:

Malum, anne oldum mu tarifler asla orijinalinde kalmıyor ;) Ben sadece nohut değil, ilaveten fasulye ve börülce de kattım, rengi o yüzden daha açık ;)
Su yerine P.A.S. (peynir altı suyu) kullanabilirsiniz. 
Özellikle bebeğiniz 2 yaş altındaysa tuz kullanmamanızda fayda var. 

Bu güzel tarif bizim için meze olsa da onlar için bir öğün yemeği. Sizi de zahmetten kurtaracak..

Kolay gelsin

Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

5 yorum:

  1. Lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim ;))

    YanıtlaSil
  4. Humus şimdiye kadar hiç denemediğim bir tarif. Halbuki yapması ne kadar kolaymış. Pastırmasız yapınca malzemeler de her evde bulunan türden. Kış geçmeden bu tarifi denemeliyim. Ellerine sağlık Dağınık Anne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Zülalcim! Ben de ilk öğrendiğimde şaşırmıştım. Hep zor bir tarif gibi gelirdi bana :) Buzlukta haşlanmış nohut tutmak yetiyor ;) Acil durumlarda da kurtarıcı. Asıl fotoğrafımı bulamadım aslında güveç kabında çok şık duruyor!
      Ve rengi normalde daha koyu..
      Umarım yapar ve seversin :)

      Bloğumda ismini görmek hep keyif ;)

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.