9 Mayıs 2020

FIRIN MÜCVER (+6 AY)



Fırın Mücver


Oğlum 12 aylık olana kadar yumurtanın sadece sarısını kullandık. 12 ay sonrası yumurtanın tamamı eklendi tariflere.
Mücver inanılmaz bir tarif! Hem sebze şöleni, hem istediklerinizi katabiliyorsunuz, hem de farklı pişirme yöntemleriyle yapabiliyorsunuz. Her zaman kurtarıcı. Özellikle bebek ve çocuklar için! 

Aslında tam da bu sebeplerle tarif vermek çok kolay değil. Herkesin kendi zevkine göre şekillendirebildiği bir tarif. İstediğiniz sebze ile yapabilirsiniz (kabak, bal kabağı, patates, havuç, kereviz, ıspanak, pırasa....) 
Ben kendim de bir şeyler katmayı sevdiğimden mücver tarifim sürekli değişebiliyor. Size de aynısını öneririm. Hangi sebzenin zamanıysa, bebeğiniz ve çocuğunuz ne yiyebiliyorsa ona göre değiştirin içerikleri. 


MALZEMELER (TERCİHE GÖRE EKLEYİP ÇIKARABİLİRSİNİZ:
Bebek içinse:
+ Kabak ve/veya balkabağı rendesi
Yumurta (12 aya kadar sadece sarısı) *
Un ve/veya robottan çekilmiş ekmek *
Kabartma tozu*
Peynir!
Zeytinyağı/Tereyağı*
Maydanoz
Dereotu
Nane
Yoğurt (isteğe bağlı)

*Mutlaka eklenmesi gerekenler. Diğerleri isteğe bağlı. 

12 aydan büyük bebekler ve bizler için ilave :)
Taze soğan
+ Baharat (tercihe göre tuz, k. biber, kırmızı biber, nane, tatlı kırmızı biber..)

YAPILIŞI:
-> Önce yumurtayı çırpıyoruz, 
-> Sonra sırayla istediğimiz sebzeleri, istediğimiz miktarda ekliyoruz (örneğin 1 kabak, yarım dilim balkabağı, bir avuç maydanoz ve dereotu, yumurta büyüklüğünde kereviz, yarım sap pırasa vs), 
-> Peynir istiyorsak ekliyoruz (örneğin çeyrek kalıp suyu süzülmüş beyaz peynir, aynı miktar sütle taze yaptığınız lor (lor tarifi için tıklayabilirsiniz)), 
-> Yağ ve istediğimiz baharatları da karıştırıyoruz,
-> Unu yavaş yavaş ekleyip kabartma tozunu da ekleyerek istediğimiz kıvamı veriyoruz (kek karışımından biraz daha yoğun ve cıvık bir hamur gibi olmalı); kaşıkla alıp aktarabilmelisiniz... 
-> Önceden ısıtılmış 175-180 derece fırında, kontrol ederek 30-45 dakika arası pişiriyoruz (sebzeler farklı olduğunda pişirme süreleri de değişebiliyor), 
-> Pişince fırını kapatıp sıcağıyla 10 dakika dinlendirip çıkarıp nemli bir bezle örtüyoruz! 



Fırında Mücver Tarifi
FIRIN MÜCVER

Yoğurtla (veya kefirle) süper olur :)

Afiyet olsun!
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

16 yorum:

  1. Ay şahane bir tarif bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esracım ☺️ Kabak da gelince daha dün yine hem fırınını hem kızartmasını yaptım 🙈 Sevgiler ❤️

      Sil
  2. Ben de bu yaş grubuna dahil olmak istiyorum hahahahahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha 😄 Bu standart beden Hayel Damlası 😄 Her yaşa uygun 🥰 Ben daha dün yine yaptım 🙈 Seviyorsan haydi sıra sende ;)
      Teşekkür ederim yorumun için 😉

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ah canım bir kayboldum pir kayboldum 🙈 dönemedim bir türlü... Ama ne güzel hatırlanmak 🥰 Çok mutlu ettin beni iyi ki varsın ❤️

      Sil
  4. Merhaba

    Bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Henüz telegram uygulamasını hiç kullanmadım ama bir bakayım; gelmeyi isterim, teşekkürler.

      Sil
  5. Elinize sağlık, gerçekten çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hoşgeldiniz! Sevgiler

      Sil
  6. Aman benim fenomenim anne olmuş.. Nasıl mutlu oldum. Bu blogunda diğerki kadar güzel.. Öptüm senide küçüğünüde..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ☺️ Evet Fenom anne oldu, ufaklığı büyütüyor bile 🥰 Çok da güzel bir anne oldu! Bloglarımıza yetki vermiştik :) ondan birbirmizde gözüküyoruz :) Teşekkürler güzel dileklerinşz için. İletirm ben ona ☺️

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ☺️ Hoşgeldiniz ☺️

      Sil
  8. tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.