16 Kasım 2015

HER GIDAYA EKLENEN "PEYNİR ALTI SUYU" NEDİR? NELER YAPILABİLİR??

PAS

Hemen hemen her hazır gıdanın içinde bulunan meşhur mu meşhur 'Peynir Altı Suyu Tozu' vardır!!
Evet neredeyse her gıdada!!!
Geçen gün bir içecek içinde bile gördüm! :) 

Peki nedir bu Peynir Altı Suyu (PAS)?



Peynir altı suyu, mayalanan peynirden geriye kalan sudur! 

Faydaları nelerdir?
PAS oldukça proteinli bir sudur. Yiyeceklerin besin değerini artırmak için kullanılır. Özellikle anneler için bulunmaz nimettir :) 

Evde peynir yapmaya başladıysanız bir getirisi de bu PAS. 

Genelde evde peynir yapmaya bebekle başlanıyorsa yine bebek için bol besleyici PAS'ı su kullandığınız her yerde kullanabilirsiniz!!!

Evde peynir mi yapılıyor? Diyorsanız sizi LABNE ve LOR tariflerime bekliyorum. Dönüşte buraya uğramayı unutmayın :))

Efendim, peynirimizi süzdük ve altta böyle yeşilimsi, berrak (veya içinde birazcık peynir kalan;)) sıvımız öylece bize bakıyor :))

PAS
Eğer bu PAS, LABNE tarifinden kalan PAS ise, bundan bir miktar da lor elde edebilirsiniz :))) Aynı LOR tarifini süt yerine PAS ile yapıyoruz. Sütle yapıldığı kadar çok çıkmıyor ama kar kardır derseniz değerlendirin :))) 

Son hale geldiğinde neler yapabilirim??
Öncelikle bir planınız yoksa dondurup saklayabilirsiniz!!! Buz poşetleri bu iş için ideal! Lazım olduğunca top top çıkartıp çözüp kullanabilirsiniz. 

Buzluktan alınıp çözünmeye bırakılan PAS'lar ;)

Ama hayır 'bizim evde bugün olmasa yarın bir şey pişer ve lazım olur' diyorsanız tavsiyem bir şişede buzdolabında saklamanız ve ordan kullanmanız.

PAS'ı nerelerde kullanabilirim??
- Ekmek
- Poğaça
- Krep
- Pancake
- Diğer hamurişi 
tariflerinde!

Not: 1 yaşın altındaki bebeklerde süt kullanımı tavsiye edilmediğinden, PAS kurtarıcınız olabilir!!
PAS ile gözleme


- Çorbada!!! (Benim meşhur kış çorbamı sırf PAS ile yapıyorum!)
PAS ile çorba
- Makarna haşlamada! (Evet doğru duydunuz makarna da haşlayabilirsiniz!! Hatta bebeğiniz varsa kesinlikle PAS'ta haşlayın!!

PAS ile makarna



Aklınıza gelen başka şeyler varsa yoruma ekleyebilirsiniz ben de buraya ekleyim. 
Dağınık Anne

Her şeye ilgisi olan uykusuz, vakitsiz, dağınık bir kadın, 2014'ten beri de uykusuz bir ufaklığın annesi.
Blog onun terapisi, yemek kitabı, kütüphanesi, hayattan kareleri... İmla takıntılı, detaycı, teknoloji ve bulmaca meraklısı, yorumları blogunun baş tacı, kırmızı delisi, Sherlock ve Iron Man hayranı bir sağlık çalışanı. Sağ ve sol beyni eşit çalışan canlı bir savaş alanı. Seven, isteyen herkese blog yazmayı tavsiye eder. İlgi duyan herkesi de bekler!
Dağınık Anne: Yazıldığı gibi okunur... Okunduğu gibi anlaşılır...

BU YAZILAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

35 yorum:

  1. Bazen loru evde yaparim. Corbalarin yemeklerin icine su yerine pasi kullanmak daha mantikli.

    YanıtlaSil
  2. Evet lor da harika, kurtarıcı ve pratik bir peynir ;)

    PAS da özellikle bebek/çocuklar için protein kaynağı. Hazır da elde ediyorsanız evet harika olur!!!

    Oğlum labne sevdiğinden bizde lor daha çok tariflerin içine giriyor. Mücver, börek, gözleme gibi..

    YanıtlaSil
  3. blogunuuz yeni keşfettim harika emeğinize sağlık bu arada peynir altı suyu gerçekten ama gerçekten çok yararlı kuzenimin eşi gıda mühendisi bir faydalarını anlattı ağzım açık kaldı resmen ne güzel siz eevde yapabiliyorsunuz keşke benimde vaktim olsa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın vakitsizlik konusunda herkesle yarışabilirim :))
      Ama lor inanılmaz kolay bir tarif. Detayına bakalirsiniz ama kabaca sütü kaynatıp kestiriyorsunuz!

      Hemen lorunuz ve PASınız hazır, deneyin lütfen! Vakit almadığını görceksiniz :)) Yazın bana da!
      Kuzeninizin teyidi mutlu etti beni de! :) tşk

      Ben hem vakitsiz hem enerjisizim malesef! Eskiden olsa neler yapardım ;((

      İsimlerimiz de benzer, bizim sıpa da Atakan ;)

      Sil
  4. Selam,
    Peynir altı suyunun çok değerli olduğunu biliyorum. Hatta pastane ürünlerinde çok sık kullanıldığını, kıvam bağlayıcı ve lezzet artırıcı olduğunu öğrenmiştim.
    Teşekkürler size de:)
    Ben de beklerim sayfama sizleri, katılırsanız sevinirim...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yorumu cevapsız bırakmış olabilir miyim???
      Kesin bir hata vermiş yine yoksa mümkün değil çok üzüldüm ;(
      Sevgili Fulya Süzen, sizinle iletişim halindeyiz neyse ki ama kusura bakmayın, telefondan girince aksilik yaşayabiliyorum :(
      Bu değerli katkı için çok teşekkürler!
      Her şeyde kullanıyorlar, bizim de değerlendirmemiz lazım.

      Sil
  5. labne yaptığım zaman suyunu kullanıyordum ama adının OAS olduğunu bilmiyordum. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı benim kısaltmam işte Hatice hnmcım :) Peynir altı suyuna hep PAS diyorum en kısa tabirle ;)
      Sizin ilaveniz de vardı zaten labne yayınımda duruyor ;) Elinize sağlık!

      Sil
    2. Adsız11:53

      Süt ürünleri sektöründe de PAS olarak geçer :)

      Sil
  6. Tarifler ve örnekler için teşekkürler.. ama benim yaptığım PASın tatlımcak bir tadı oluyor bu normal mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.
      Yorum için ben teşekkür ederim.
      Evet, PAS klasik beyaz peynirlere benzer bir kokuda ve tatta oluyor. Ama bahsettiğim gibi tariflerde, makarnada, hamurişinde, çorbada, ağzınıza peynir tadı gelmiyor. 6 aylıkken başladım, 2 yaşında hala kullanıyorum her tarifte.
      Benim gibi iştahsız bebek sahipleri için bulunmaz nimet...
      Detaylı sormak isterseniz yazabilirsiniz tekrar.

      Sil
    2. Merhaba benimde bebişim 6 aylık oldu onun için kullanmak istiyorum buzlukta ne kadar kalıyor

      Sil
  7. Protein tozlarındada kullanıliyor, çok faydalı bir besinmiş makarna olayını aklımda tutacağım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl Siyah Kuğu! Tamamen protein deposu ve bebekler için inanılmaz bir besin ❤
      Teşekkürler :)

      Sil
  8. Bebeğimiz için yaptığınız kıymalı çorbalara da peynir altı suyu ekleyebilirmiyiz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü çorbayı sadece peynir altı suyuyla yapabilirsiniz :) Peynir altı suyu varsa su hiç kullanmayın bile. Afiyet şifa olsunn❤

      Sil
    2. Kaynadığında bir miktar lor da oluşabilir, bozulma değildir merak etmeyin ❤

      Sil
  9. Çok teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  10. Ayrıca labne ve lor tarifinizi yaptım harika oldu bu güzel bilgiler için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma ne kadar sevindim anlatamam ❤ Paylaştığınız için de çok teşekkür ederim ☺ Şifa olsun inşallah 🙏

      Sil
  11. Benim sorunum çok tatlımcak olması çorbalarda falan tüketemedik. Bunun için öneriniz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı biraz da mayalanan peynirden geliyor aslında. Peynire yakın bir aroması var. Bazı yağlı peynirlerde labne de krem peynir gibi oluyor ve süzerken ayırmak zor oluyor? Yağlı bir peynir miydi?
      Ben oğlum için ek gıda sürecinde hiç su kullanmadım. Hep bu peynir altı suyu ile yaptım proteinli olması için. Onun tariflerinde tat sıkıntı olmuyor :)

      Bizim içinse, mercimek, sebze ve tarhana çorbalarında tadını fark etmedik bile (biz biraz koyu severiz çorbaları).
      Yoğurt, Maraş tarhanası çorbaları kendi de yoğurt türevi olduğundan hiç sorun olmadı.

      Hangi çorbada denediniz?

      Eğer tadından rahatsız olduysanız tamamını PAS ile değil de PAS ile tatlandırarak yapabilirsiniz?

      Bir de;
      Peynirden oluşan ilk PAS'ı yine 'lor tarifi'ndeki gibi kaynatıp lor da elde ettikten sonra çorbalara koyarsanız peynir oluşumu da olmaz? Belki bu da sizi rahatsız etmiştir?

      Aklıma şimdilik bunlar ve baharat ile tatlandırmak geliyor?
      Umarım yardımcı olabilirim ;(

      Sil
    2. Teşekkür ederim bir de peyniri değiştirerek deneyeyim

      Sil
  12. Acaba puding pasta kreması sütlaç gibi süt kullanılması gereken gıdalar da yapilabilir mı pas la

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben 12 aya kadar muhallebisini hep PAS ile yaptım. Puding de yapılabilir. Oğlum12 aylık olana kadar süt konan her şeye PAS koydum ve oldu.
      Muhallebi olduğuna göre sütlaç da yapılabilir diye düşünüyorum. Sadece, yapılan sütlü tarifte sütün kıvam ve kaymak kısmı da önemliyse (veya köpük) aynı sonucu vermeyebilir.
      Beyaz rengi sütten alan tariflerde de biraz daha şeffaf bir beyazlık verir.
      Ancak hepsini deneyebilirsiniz :)
      Belki tereyağı ile karıştırıp daha iyi sonuç alabilirsiniz?
      Yaptığınızda sonucu bekliyorum ;)))
      Sevgiler

      Sil
  13. Formül mama da kullanan var mı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Kübra Yılmaz, yorumunuz için teşekkür ederim ❤
      PAS her yerde kullanılsa da formül mamalar gibi içerikler sadece belirtildikleri sıvılar için hazırlanmıştır, kullanmamak daha doğru olur diye düşünüyorum. Belki çözünürlüğü farklıdır belki etkileşimi?
      Özellikle belirtilmedikçe başka sıvılarla karıştırmamak daha doğru ve sağlıklı olur.
      Ama onun dışında su ve süt kullanılan her yerde kullanabilirsiniz ;)
      Tekrar teşekkürler.
      İlave sorunuz varsa sorabilirsiniz.
      Sevgiler ❤

      Sil
  14. Adsız18:07

    yeni keşfettim ,bayıldım sayfanıza teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sütlaç18:13

      isimsiz olmuş pardon ;)

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim ❤️❤️☺️

      Sil
  15. Adsız08:57

    Biraz geç bir keşif oldu sayfanız ancak cevap alabilmek umudu ile şunu sormak isterim. Gün içinde peynir yumurta tavuk gibi besinlerden protein alıyor bebekler. Pas ne jadar vermek gerekir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim, bütün yorumlar beni çok mutlu ediyor ❤
      Günlük alınması gereken besin miktarlarını hiç tutmadım. Gıda konusunda çok hassas bir anneyim maalesef ve yedirdiğimiz gıdalardan emin olamadığımız gibi, yedirdiğimiz haliyle ne kadarını verebildiğimizden de hiçbir zaman emin olamadığımızı düşünüyorum :)
      Eğer bebeğinizin yumurta peynir ve et gibi besinleri gerçekten çok aldığını ve PAS da alırsa proteinin çok olacağını düşünüyorsanız ve proteine karşı hassasiyeti varsa tabii ki vermeyebilirsiniz.
      Benim PAS kullanma amacım 'su yerine PAS' şeklinde oldu hep. Yemek porsiyonları da belli olduğu için hiç 'çok mu yedi' sorusunu sormadım.
      Kişisel -ve sağlıkçı olarak- fikrimi sorarsanız yedirdiğimiz çorbaya, makarnaya, muhallebiye vs kattığımız PAS sebebiyle aldığı proteinin onda zararlı etki yaratacağını düşünmüyorum. Şifa olsun diyorum :)
      Allah bağışlasın ❤
      Başka sorunuz da varsa seve seve cevaplarım ❤

      Sil
  16. PAS la puding yapsam zararı olur mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt ve su kullanılan her yerde PAS’ı deneyebilirsiniz. Faydası var Zararı yok merak etmeyin; tarif tuttuğu sürece her tarifte kullanabilirsiniz 🤗 Şifa olsun ❤️

      Sil

Yorumlarınız benim için çok önemli! Olumlu olumsuz fark etmez, düşüncenizi paylaşır mısınız?
(Lütfen link bırakmayınız, link olan yorumları silmek zorunda kalıyorum. Anlayışınız için teşekkür ederim)

Blogger tarafından desteklenmektedir.